Rykta katt? :)

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare cissiny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 028
C

cissiny

Bara en liten fundering. Vi brukar borsta vår kise varje dag, ute på balkongen. Han älskar det, inte minst nu när det är så varmt. Lite lösa hår lossnar ju alltid.
Borsten är väl en vanlig "kattborste", troligtvis syntet. När man ryktar hästar så är det ju en himla skillnad mellan enklare ryktborstar och sådana med tagel. Finns de kattborstar med nåt liknande? Är det nån skillnad på att använda dessa?
Han är blank och fin, men jag började fundera lite... :D

Mvh Cissi

Det finns svinhårsborstar och sämskskinn som väl är att klassa som lite "finare". Svinhår är ju samma som lyxigare människoborstar, pälsen blir inte lika elektrisk, annars ser jag inge större skilland på dem. Sämskskinn har man ju för att "polera" upp glansen inför utställning.

Jag använder en helt vanlig ganska tät "människo"borste i ren svinborst. Borsten har rel långt skaft och det är tur det ;) för ibland är det kul att mörda borsten när matte borstar magen :D

Sassy, Moniq och Zask - tack för tipsen! :D

Långt skaft är inte nödvändigt på den här gosekatten - han är världens snällaste! Kan leka rätt vilt men är väldigt försiktig med klor och tänder - vi har aldrig fått en rispa :eek:
Ska inhandla en ny borste framöver och se om det blir nån skillnad! :D

Mvh Cissi

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 182
Senast: Lingon
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 936
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 933
Senast: valpköpare
·
Katthälsa Varning för smärre roman! Hello everybody! I januari adopterade jag en gammal tant-katt, på nu nätta 14 år :D En katt som hastigt och...
Svar
12
· Visningar
7 495
Senast: Mumfie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka