ryktlåda - utställning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare p_c
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 834

p_c

Trådstartare
Jag har efter sommarens utställningar insett att min ryktlåda som jag har på utställningar är alldeles för liten för mig :cool: Jag har använt mig av en verktygslåda, då den var stor tyckte jag, men nu har mitt behov ändrats lite. Så nu måste jag hitta en ny låda, vilket har visats sig att inte vara det lättaste, de jag har hittat har antingen varit för små eller långt över min budget ;)
Men nu till min fråga vad använder ni för någon ryktlåda, har ni en hemma och en på tävlingar/utställningar?

Sv: ryktlåda - utställning

Jag har ryktväskor, både hemma och till utställning. Det tycker jag är smidigt!

Finns de i typ stängbar variant med, vill nämligen ha det helst låsbar med. Vissa på en del utställningar har problem med att hålla fingrarna i styr ;)
Sen en annan sak är de rymliga?

Senast ändrad:

Jag gillar också ryktväskor/grooming bags. Tyvärr är den modellen jag tänker på inte stängbar, men å andra sidan har den en axelrem så den är jätteenkel att bära med sig. De finns i två storlekar, jag har precis vuxit ur (:D) den lilla, ska skaffa en stor när jag har mer pengar. De stora rymmer väldigt mycket! I den lilla har jag i alla fall sju slags borstar, glansspray, en flaska arnikagel, bomullsrondeller, en flaska klorhexidin, en liten midjeväska... Kan nog klämma ner lite mer men den börjar kännas full nu. Den lilla fungerar med andra ord toppenbra på hemmaplan som vardagsryktväska, den stora kan jag tänka mig är perfekt i storlek på t.ex. en tävlingsplats...

De verkar väldigt bra, men sen är det det med låsning/stängning. För min låda har jag haft både till häst tävlingar och ko uppvisningar ;) framförallt vi koutställningar, behöver man kunna låsa den för då kan lådan stå obevakad en halv dag, och springa då runder med en väska kommer nog göra mig ännu knäppare än vad jag är ;) Men en sådan väska är säkert perfekt till det sista fin lirret :D

Jag har en ryktväska från Cattlemans. Den går att stänga med dragkedja så den går nog att låsa oxå om man vill :)

Jag brukar inte ha så himla mycket grejer med mig till utställningar, så för mig duger den fint. Finns stängbara varianter också, men vissa glansmedelsflaskor m.m får nog inte plats under då.

okej, ska titta på den.

gulkiwi jag brukar ha massor med mig ;)

Verkar inte vara super vanligt med lådor tyvärr :(

Jag har en groomingbag från Eskadron. Får plats med massor i den och det finns massor av fack. Dock är den förstås inte låsbar, men som sagt enkel att bära med sig med axelrem. Eskadron har också putsboxar modell låda med mycket utrymme:).

De som åker internationellt på hopptävlingar hade förr alltid groomlådor. I trä. Fick plats med hur mkt som helst... har tyvärr inte någn bild men en tysk hästskötare byggde jättesnygga. Hade jag vetat att jag skulle köpa en egen häst några år senare hade jag köpt en . Man blir ju aldrig färdig att bygga en egen.

MEN Biltema har en rullvagn http://biltema.se/ProductImages/20/medium/20-586_m.jpg
Där får det plats allt man behöver. Lite stor kanske men RULLBAR!!!
Och 199:- är ju ett bra pris med.

Det är sådana som jag har tittat efter, men de brukar vara mycket dyrare än så ;) Bygga egen känns dels jobbigt och så kommer det aldrig bli av om jag känner mig själv så därför vill jag köpa en ;) Sådan groomlåda hade varit bra, trä är bättre (tycker jag) ;)

fiaron: ska leta efter eskadron, samt titta ;)

Så här ser groomingbagen ut, tycker den är supersnygg och den finns i lite olika färger. Kommer nya färger varje kollektion dessutom:).
31746763.jpg

Kolla på calevo, helt klart bäst priser på Eskadrons utbud där:).

Jag vet att Teun van Riels lastbil brukar ha med en snygg till falsterb på sommaren för 3papp...
Men när det inte går åt grejer för en tusing att köpa den så tar det emot. Men den är fin :)

Men man kanske ska kolla lite med de som är med i gamet om de e ngn som bygger..

tittar där vem vet kanske hittar ett fynd ;)

emelieR: det var ju inget intresse väckande pris :( tur föräldrarna vill ha en julklapp att ge :D

jag har precis slängt iväg ett mail till en kompis kompis om deras ryktlåda, men kan de inte ge något bra svar ska jag nog maila robert ;)

Liknande trådar

Utrustning Min stora ryktlåda börjar sjunga på sista versen och jag försöker hitta en ny i samma storlek. Uppskattar den till 55-60 cm lång...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: Valle
·
Hästmänniskan Jag har börjat drömma om att köpa ny häst efter att jag miste min underbara d-ponny för ett par år sen. Vad jag skulle önska: -lugn och... 2
Svar
29
· Visningar
3 336
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Shixle
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 947
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka