Ryms detta?

Empalie

Trådstartare
Hur många kg ryms det i en 60 liters tunna ( De vita man kan stapla på varandra från ikea) Alltså om vi tänker hästfoder nu....????

Sv: Ryms detta?

Väg ett 1-litersmått utan foder i, sedan med foder - dra av måttvikten - multiplicera med 60, borde stämma ganska bra.

1 säck kraft grov får plats i den stora vita från ikea.. Därimot fibergi å betfor får de ej plats 1 hel säck..

Åhh, vilken superidé med IKEAs vita lagerbyttor.

Kanske kan jag införa det i vårt stall. Blir lite snyggare å mer ordning och reda, lättare att fixa käket också än att bända med lock hela tiden...

KL

Kan tipsa om en supersmart lösning för foderförvaring - soptunnor! Ni vet de där gröna på hjul, rymmer massor och är lätta att flytta. Tycker man inte om färgen kan man ju alltid måla om dem ;)

/Em

Vi har haft dem, men fick byta då de inte går att stapla på varandra. Locken ger vika. Vi har istället nyinköpta plasttunnor (som ser ut som mindre soptunnor), går i två 25 kgs säckar i varje. Perfekt.

Vi ställde flera på rad och sen la vi 2 reglar på locken och sen ytterliggare en rad med plasttunnor ovanpå det samt ytterliggare reglar + tunnor ? 3 tunnor på höjd och 9 på rad utan att några lock har vikt sig;)

27 fodertunnor ? hur många sorters foder har ni igentligen ?

De vita "Sortera"-lådorna från Ikea passar alldeles ypperligt i lagerhyllan Gorm som också finns på Ikea...
mathylla.jpg

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 714
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
962
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 642
Senast: 13579vas
·
Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 112
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31