Ryttarutrustning

Sv: Ryttarutrustning

Jag skulle försöka vända mig till återförsälarjare i första hand för att försöka få hjälp därifrån.
Om stövlarna var felmåttade eller är olika långa eller om någon dragkedja inte gick att knäppa osv. så borde ju garantin gälla på något sätt. Åtminstone om du har kvitto kvar. Kan du inte lämna tillbaka dem kanske du kan skicka dem i stället? Så att de får åtgärda problemet på något sätt?

Om butiken säger tvär nej eller om det har gått för lång tid nu, skulle jag höra mig för hos en skomakare för att se vad de kan göra!

Problemet är att de är beställda från Italien. Ringde och pratade med hon som var med när jag beställde och hon sa att han som sydde dem ville se stövlarna och att det var antingen nu på Falserbo (bor ganska många timmar där ifrån) eller på Göteborg Horse Show, och det är ju först i februari :mad:

Haha vi har samma bendimension hahaha! Jag har också typ 31 i vaden, men 53! mnää snarare 49 har jag... Fot storlek 38... Så inte bara Kissie som har sugrörsben...

Problemet är att de är beställda från Italien. Ringde och pratade med hon som var med när jag beställde och hon sa att han som sydde dem ville se stövlarna och att det var antingen nu på Falserbo (bor ganska många timmar där ifrån) eller på Göteborg Horse Show, och det är ju först i februari :mad:

Men det går ju att via foto bevisa att de är olika höga. Sen borde hon som har måttat ta ansvar för att hon uppenbart mätt fel.

Men det går ju att via foto bevisa att de är olika höga. Sen borde hon som har måttat ta ansvar för att hon uppenbart mätt fel.

Gjorde det på horseshow, hon sa att de skulle bli för höga om jag hade dem högre än 47, men 47 blev på tok för korta. Dock höll hon som måttade till i andra sidan av sverige så hade ingen möjlighet att ta mig dit. Så fick mäta skillnaden mellan stöveln och knäckecket (4 cm) och lade sedan till 2 cm.

Haha vi har samma bendimension hahaha! Jag har också typ 31 i vaden, men 53! mnää snarare 49 har jag... Fot storlek 38... Så inte bara Kissie som har sugrörsben...

Skulle vara något! Jag har väl snarare 49 jag med. Kanske kan passa på och fråga vad du har för stövlar?

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 914
Senast: Karminnie
·
Utrustning jag hade förälskat mig i ett par deniro stövlar, det var mer än halva priset på dem men var fortfarande lite i top för min budget. satt... 2
Svar
38
· Visningar
22 101
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 634
Senast: Liten
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka