S:t George

Ängsåker

Trådstartare
Snälla kan någon hjälpa mig att förstå de nya kvalificeringsreglerna? Jag har kvalat i msv b:5 så jag får starta msv a:1 & s:t George. Så långt inga problem, det jag inte fattar är om jag bara får prova i 3* två gånger? Omfattas det av Lilla rundan? Och att jag då måste uppnå 62 % vid högst 2 försök?
 
Snälla kan någon hjälpa mig att förstå de nya kvalificeringsreglerna? Jag har kvalat i msv b:5 så jag får starta msv a:1 & s:t George. Så långt inga problem, det jag inte fattar är om jag bara får prova i 3* två gånger? Omfattas det av Lilla rundan? Och att jag då måste uppnå 62 % vid högst 2 försök?
För att starta Msv A och St George på 3* tävling måste du ha kvalat i dessa program på 2* tävling. Om du har kvalat i Msv B:5 är du alltså INTE behörig att starta Msv A/PSG på 3*. Du får däremot starta dessa klasser på 2* tävling och då genomföra kval till samma klasser på 3*.

När du är behörig till 3*, så ska du uppnå 62% inom två försök på 3* för att få stanna i Lilla rundan.
 
För att starta Msv A och St George på 3* tävling måste du ha kvalat i dessa program på 2* tävling. Om du har kvalat i Msv B:5 är du alltså INTE behörig att starta Msv A/PSG på 3*. Du får däremot starta dessa klasser på 2* tävling och då genomföra kval till samma klasser på 3*.

När du är behörig till 3*, så ska du uppnå 62% inom två försök på 3* för att få stanna i Lilla rundan.
Stämmer inte.

Du har två försök i 3* klass direkt. Sätter du inte ett kval på 62% får du gå ner i 2* klass och rida en start på 62% och sedan får du två nya försök i St George 3*ig klass.
 
Stämmer inte.

Du har två försök i 3* klass direkt. Sätter du inte ett kval på 62% får du gå ner i 2* klass och rida en start på 62% och sedan får du två nya försök i St George 3*ig klass.
Du har helt rätt! Jag blandade ihop det med klasser upp tom Msv B där man måste ha kvalat på samma nivå i 2* tävling först. Bra att du rättade mig. :banghead::)
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 960
Senast: JohannaB
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 602
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 723
Senast: Niyama
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 947
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp