Så blir den nya jättearenan

Sv: Så blir den nya jättearenan

Det kan bli ett paradis för de som älskar hästar! Vilken mötesplats! Frågan är bara sedan på sådant här stort ställe, hur kan de fixa med klubbsammanhållningen? Kan det bli risken för snobberi och avundsjuka mellan medlemmarna bli för stor?
Hoppas att de verkligen tar till boxarna ordentligt! :p
 
Sv: Så blir den nya jättearenan

Och i Ystad ska dom "bara" bygga en multiarena med handbolls hall, ishall och badanläggning. Detta budgeteras till 400 - 500 miljoner som ska finansieras med bla skattehöjning. Hur kan 500 miljoner räcka för en sådan jätte anläggning som den i Vara??

Lycka till!
 
Sv: Så blir den nya jättearenan

Personligen så tror jag att det kan bli lite mycket av "det goda"! Samt att den budgeterade kostnaden med all sannolikhet kommer att dra iväg ytterligare, är ju inte någon stor summa som anges i detta sammanhang. Vilket kan göra det svårt att motivera samhällsnyttan i skattehöjningen. Sedan är ju inte misstankarna om jäv helt ogrundade om man läser artikeln, hade nog varit svårare att få igenom det här utan den "familjära" kopplingen!

Kicki :laugh:
 
Sv: Så blir den nya jättearenan

Tyvärr tror jag inte att arenan hamnar på rätt ställe. Det är för långt till tätorten Vara där affärer m.m. finns. Det är ju ofta hela familjer som är med när tex dottern eller sonen tävlar /tränar och väntetiderna kan ju som alla vet bli långa. Där går kommunen miste om många sköna slantar. Sedan kan man ju fundera över om jättehotellet skall vara öppet hela tiden, eller bara när det är något stort på gång.
 
Sv: Så blir den nya jättearenan

Visst kommer arenan att kosta att bygga. Men på sikt kommer den att inbringa skatte pengar med iform av inkomster på tävlingar mm.

Det är ett jätte projekt som iallafall jag hoppas kommer att bli av.
Ska bli intressant att följa utveckling

Ang affärer och dyligt så är det inte långt till varken Falköping, Skara eller Vara därifrån.
 
Senast ändrad:
Sv: Så blir den nya jättearenan

Det skall ligga "mitt ute i ingenstans". Min åsikt är att det skulle legat närmare Vara. Nu har du 2 mil till närmaste större ort, det är det många stör sig på, samt att många tycker att det är för långt från E20., men vi får se...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var på en föreläsning igår om sorgbearbetning. Den var verkligen bra! Riktigt bra, gav mig jättemycket! Det är verkligen inte allt...
Svar
0
· Visningar
1 170
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 060
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 108
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 565
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp