Varmblod90
Trådstartare
I lördags kom det en jakthund springades förbi vårat hus. Jag trodde först det var grannens hund, men när jag såg den för andra gången så kom tanken att det var nog en annan. Jag försökte få tag på den, men den var kanska rädd. Men när jag såg den från nära håll såg jag att den var otroligt mager
Jag fick inte tag på den. Den försvann samma kväll och har inte kommit tillbaka. Mamma ringde polisen i Värnamo för att fråga om ngn har anmält om en försvunnen hund. Men efter att mamma beskrivit hunden fanns det ingen, men det fanns en massa andra jakthundar som försvunnit. Jag var så ledsen hela den kvällen. Tänk vad många jakthundar som försvinner varje älgjakt osv. Denna hunden var så mager så mamma och jag tro att den kom från en jakt i höstas. Fy vad hemskt.
Man tänker inte på att jakthundar försvinner, eftersom dem har ju ett sånt halsband så jägaren vet precis vart den är. Men dem kan ju ramla av, och så vad det i detta fallet. Ville bara berätta detta

Man tänker inte på att jakthundar försvinner, eftersom dem har ju ett sånt halsband så jägaren vet precis vart den är. Men dem kan ju ramla av, och så vad det i detta fallet. Ville bara berätta detta