Så mycket att välja på, men ändå aldrig något som passar, i-landsproblem deluxe

purity_666

Trådstartare
Jag pratar nagellack. Menar inte att göra det här till en skryttråd, mer en i-landsproblemtråd.

Jag är nagellacksgalen och har varit det sen jag var lite skitunge. Jag har därmed samlat på mig en ganska stor mängd färger och andra dekorationer. Jag är uppe i ca 350 olika nagellack nu, alla olika färger. Ändå hittar jag aldrig något jag vill använda. Jag står där och funderar, har en bild i huvudet av vilken färg jag är sugen på, men självklart äger jag inte den exakta färgen jag för stunden vill ha.

Jag antar det är likadant med människor som har massa kläder, eller skor. Man har liksom aldrig rätt för dagen, just det man känner för här och nu idag. Jag undrar, kan man någonsin utöka sin samling till sån nivå så man alltid har rätt färg att välja på? I mitt fall handlar det inte om att jag sett en färg i en tidning eller så som jag vill ha, utan bara att jag tex föreställer mig en viss nyans av turkos, jag har 10 olika turkos, men inte rätt nyans. Om jag skulle skaffa mig 50 nyanser av turkos, skulle det göra att jag alltid har rätt nyans då, eller skulle min hjärna ändå söka efter något annat. Är begäret omöjligt att stilla, eller går det att samla så man faktiskt alltid har det man vill ha hemma?

*tjurig tant som fick nöja sig med mörkare turkos för dagen*
 
Vet du.. Jag är likadan både med kläder och smink dvs har hur mkt dom helst. Och oavsett hur många så hittar man inget att använda. Så jag tror set handlar om inställningen och nyhetens behag. För jag kan kolla på ngt i affären pch tycka det är fint för att sedan inse att jag har ett likadant hemma. Mitt tips är att hindra sig själv när man är på väg att handla.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det här inlägget. Eller ens vad jag vill ha sagt. Jag har alltid haft en känsla av att jag inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 907
Senast: Seaside
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
16 315
Senast: Shenzi
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 799
Senast: ameo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 568
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp