Så mycket bättre

Nej, jag tycker inte att vare sig carola eller låtarna var fantastiska. Att Orup kunde skriva om musiken till främling var en samhällelig välgärning, det var bra gjort, men därifrån till att det skulle vara en bra låt - nä. Främling är och kommer förbli en hemsk låt oavsett vad den har för komp.
Carolas mycket tydliga hycklerital om eventuellt samkönat förhållande ser jag bara som ett försök att släta över en hemsk människosyn, fast hon gjorde det nästan ännu värre precis som @ginnies säger.
Däremot var det väl bra att det gjordes tydligt att carola känner sig känslomässigt slagen efter alla år i rampljuset - det berör. Men nu går vi vidare va, och lägger Carola till handlingarna tycker jag och låter henne leva kvar i det förgångna där hon hör hemma, ok?

Edit; glömde: http://viralt.aftonbladet.se/basta-stunderna-veckans-sa-mycket-battre/

I fallet Carola så tycker jag det är hon som vräkt ur sig en massa konstigheter genom åren - och slapp i programmet förklara sig- det är det som är det trista med det är att ingen törs ställa obekväma frågor, ändå skulle hon här kunnat rätta till en del självmant men valde att låta bli.

Sug på den här: " Jag har själv haft en relation på 80- talet med en kvinna men VALDE att avsluta", underförstått: Kan jag välja bort så kan alla och på så vis tar hon ingen som helst avbön från sitt uttalande om att homosexuella kan botas med förbön- om de bara vill såklart- som hon valde att vilja.
Jo jag såg programmet och hörde vad hon sa. Det var inte min poäng riktigt. Utan att sympatisera med hennes uttalanden så lika lite som hon i Så mycket bättre avkrävs svar på alla idiotåsikter hon framför, lika lite positiva skriverier får hon om hon gör något bra. Det ledde mig till att reflektera lite över fenomenet.
Jag kan trampa klaveret, få stå till svars och gå vidare. Som känd person trampar man och tillåts aldrig gå därifrån. Det dras upp varje gång personen (inte specifikt Carola) syns. Och vi tycker uppenbarligen att det är helt OK, men vi skulle antagligen blivit jävligt ledsen om man själv blev behandlad så. Sen har man självklart ett val att inte göra bort sig och det ska man väl inte göra om man är känd.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
825
Senast: Guldaskig
·
Tjatter Jag tänker försöka komma ihåg att ta med mig hörlurar till min operation på tisdag då jag ska bedövas från knäet och ner när de opererar... 2
Svar
24
· Visningar
742
Senast: Mia_R
·
Kultur Nu kommer ännu en sån där extremt vag tråd. Jag lyssnade för ett antal år sedan på en vad jag tror trilogi, jag vill iaf minnas det... 2
Svar
31
· Visningar
1 396
Senast: KesoNeso
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka