Så sjukt!!

D

Dextrosol

EN stallkompis berättade igår om en granne till hennes bror som hade köpt en chihuahua korsning. Men har ni hört ngt värre än detta??? - dom hade gjort hål i öronen på hunden...........och köpt guldhalsband o öronhänge till hunden för många tusen kronor. Djurplågeri kallar jag det!!
 
Sv: Så sjukt!!

Visserligen är det ett sjukt sätt att ha en hund på...men att det skulle vara djurplågeri på det du berättar vill jag inte hålla med om...ett halsband med pärlor eller ett halsband i guld??? hål i örat är sjukt..mycket sjukt och i övrigt så verkar dom ha hunden som en "frän pryl"....men det kanske inte är så heller ????dom kanske älskar sin hund och sköter den exempalriskt
 
Sv: Så sjukt!!

Jag håller med dig Dextrosol.
Hur kan man göra nåt sånt. Vill de ha nåt att klä på och sminka osv. varför inte en sminkdocka......även om de sköter hunden exemplariskt.
 
Sv: Så sjukt!!

Djurplågeri är kanske att ta i men olagligt är det, hål i öronen måste betraktas som ett kirurgiskt ingrep o får inte utföras av sådana anledningar varken av vet el ngn annan.
PL
 
Sv: Så sjukt!!

usch uch usssshhhhhhh än en gång.... chihuahua smugglas in, oreggade parningar, kors å tvärs, skyhöga valppriser.... jag blir galen.... och att ta hål i örat? kan ju knappast vara lagligt... borde ju jämställas med kupering. nä fy vad ond jag blir då jag läser detta.

min vavva kostade 6500 kr för 3½ år sedan, vilket var ett vanligt pris. hur fan kan det ha gått så himla "out of hand"? Då jag köpte min hade jag träffat EN chihuahua innan, visste knappt om deras existens, nu är ju en vavva i varje tidning, reklam, trendnissens handväska osv... usch *morra och böla lite*
 
Sv: Så sjukt!!

ja, dom har nog blivit lite av något som tillhör till resten av "outfiten" de flesta har dem i handväskan, med massa krimskrams o skit på, massa täcken och annat, överdrivet, det är ju en hund....och ta hål i öronen det är ju helt sjukt!

tacka vet jag seriösa hundägare som fattar att deras hund ÄR en hund, inget annat.
kan man få se bild på din hund?
 
Sv: Så sjukt!!

Jag blir också vansinnig på denna Chihuahuahysteri :devil:
Det är helt sjukt...visst är vavvan en underbar liten hund på alla sätt och vis men var ska detta sluta :confused: Jag är rädd att denna hysteri kommer att förstöra rasen.

Arrangerade utställning när rasklubben hade 15:års jubileum 1992. Vi hade denna utställning i samband med Ransäters Internationella utställning för att locka fler deltagare. Vi fick 51 st anmälningar. I år hade rasklubben 156 st anmälningar :(
 
Sv: Så sjukt!!

{4EBE3128-E9F5-4CC8-BB41-A91EBE93A8A0}.jpg

Min renrasiga, skk-reggade chihuahua Tim alias Wonderbit's Zackarias, pris 6500 kr våren 2001, han fyller 4 år i januari.
Han har alltid vart en hund, ingen trendig pryl. Skaffade honom INNAN vavva-hysterin. Han är sällskapshund, krypt, blivande kastrat och min största kärlek. :love:

Filiduttan som avskyr hysterin, oseriösa "uppfödare" ockerpriserna.... och människor som har vavva till smycke och inte fattar att det är en HUND... en rätt krävande en dessutom, tjurskallig liten terrier ;)
 
Sv: Så sjukt!!

Dextrosol skrev:
EN stallkompis berättade igår om en granne till hennes bror som hade köpt en chihuahua korsning. Men har ni hört ngt värre än detta??? - dom hade gjort hål i öronen på hunden...........och köpt guldhalsband o öronhänge till hunden för många tusen kronor. Djurplågeri kallar jag det!!


Sånt skulle få mig att fundera på en anmälan. Är det förbjudet så är det. Och vi här i Sverige börjar närma oss galneriet som försigår i USA. Där opereras både det ena och det andra för få "snygga" hundar. Lika bra att säga stopp direkt. Annars kommer väl någon och tycker det ser fräckt ut, så gör de samma sak på sin hund. Sen är det i gång :mad:
 
Sv: Så sjukt!!

Idag var jag på H&M.
Då var det en tjej som kollade runt bland kläderna och hade sin vavva på armen...
Sjukt.
Eller jag kanske ska ta med mig min GD nästa gång jag skall shoppa, hund som hund liksom...
 
Sv: Så sjukt!!

Sånt blir jag också irriterad på.
När jag var på apoteket för ett tag sedan var det en tjej där som hade med sin chihuahua. :smirk:
 
Sv: Så sjukt!!

Gör det! Det kan väl inte spela någon hur stor den är.
 
Sv: Så sjukt!!

VA? på apoteket? där får man ju inte ens lukta nytvättat, stackars allergiker :-O
jisses hundarna kan väl vara hemma medans man shoppar, så sjukt. ojojoj....
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 160
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 292
Hundträning Hej på er! Jag önskar få tips från er angående larmande/ skällande i lägenhet. Har testat Allt känns det som men jag ju ha missat något...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
13 295
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
4 513
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp