Så typiskt mig...

malinsky

Trådstartare
Innan jag köte min häst så ägde jag inte ens en hovkrats.. så ngr dagar innan åkte jag på en utförsäljning av hästartiklar och skulle shoppa loss.

Med till min häst fick jag (köte med) sadel, täcken och benlindor. Vad köper jag??

2 par fleecelindor, man / svans spray och ett grimskaft. :eek:

Jag har länge tänkt att jag måste börja tömköra min häst, så vad köper jag..? Ett riktigt bra (och dyrt) kapson. Öhh, snacka om att börja i fel ände.

Behöver köpa en allroundsadel eller en hoppsadel.. men jag köper mig ett till träns, jag har ju bara 2 innan.

4 täcken köpte jag i vintras.. sammanlagt så skulle jag ha en bra begagnad sadel!? (iom att han redan hade täcken.)

Fler som känner igen sig?

/The Pucko

Sv: Så typiskt mig...

jag är helt tvärtom, jag har flera träns, lädervårdsprylar, tömkörningsgjordar (3 tror jag) sadelgjordar, vojlockar, svanskappa, div hjälptyglar (som jag ändå inte kommer använda, undra varför jag köpt dom :confused: ) massvis av grimmor och grimskaft (jag ska leda 7 hästar samtidigt yeah ;) )

det som fattas är häst, sadel och täcken.. :angel:

köper alltid sånt som man redan har.Vet inte hur många träns jag har.har alltid velat ha kieffers träns med strass på.Men det kostar 1500kr.Är alltid för snål.Köper då ett annat träns.Men om man räknar ihop allt jag lagt på träns så hade jah nog kunnat köpa det tränset två gånger.Lite dumsnål ibland kanske..

Haha, ja...när jag fick min första häst försökte jag övertala mina föräldrar att det skulle ju inte bli så dyrt med utrustning, man behöver ju BARA det viktigaste. Och det blev en himla massa saker till slut....:eek: Det e ju konstigt hur prylsjuk man är...:o

ja, det är ju det.. men behöver just nu inga småsaker utan en hoppsadel, å snart är det dags att köpa ny dressyrsadel också :angel:

Får sluta med småhandlingarna :crazy:

:D

skogersson skrev:
köper alltid sånt som man redan har.Vet inte hur många träns jag har.har alltid velat ha kieffers träns med strass på.Men det kostar 1500kr.Är alltid för snål.Köper då ett annat träns.Men om man räknar ihop allt jag lagt på träns så hade jah nog kunnat köpa det tränset två gånger.Lite dumsnål ibland kanske..

Precis, hur tänker man egentligen..?

BeastieBabe skrev:
jag är helt tvärtom, jag har flera träns, lädervårdsprylar, tömkörningsgjordar (3 tror jag) sadelgjordar, vojlockar, svanskappa, div hjälptyglar (som jag ändå inte kommer använda, undra varför jag köpt dom :confused: ) massvis av grimmor och grimskaft (jag ska leda 7 hästar samtidigt yeah ;) )

hahahaha... schysst. Jag hade bara häst.. men inget annat. Det tar ett tag innan man får ihop saker man behöver.. bara förbandslådan kostar sina kulor :crazy:

Du och jag ihop hade varit en bra kombination hahaha

Alazan skrev:
Haha, ja...när jag fick min första häst försökte jag övertala mina föräldrar att det skulle ju inte bli så dyrt med utrustning, man behöver ju BARA det viktigaste. Och det blev en himla massa saker till slut....:eek: Det e ju konstigt hur prylsjuk man är...:o

Det är ju så kuuuul och handla!!! :banana:
..om jag bara hade pengar.. :mad:

;)

BeastieBabe skrev:

Hahah! Så gjorde jag också! Jag hade massvis av utrustning innan jag ens köpte min första häst (ponny)! Sen sålde jag henne och mkt av hennes utrustning men köpte på mig fler och fler hästgrejor - som iofs kom och kommer väl till pass till mina stora pållar :p

Jag känner igen mig :D
Är helt galen i hästprylar, det är roligare att shoppa hästprylar än att shoppa grejer till sig själv...:bump:

självklart är det kul att handla till pållarna, jag ÄLSKAR det! Nackdelen med typ Scandinavium är bara att det är jobbigt att bära runt på alla inköp o att det är så mkt folk. Annars är det paradiset där!! :)
Nu äntligen har jag 2 hästar att handla till, och snart e de Gbg....!

Sånt småtjaffs-saker har man ju hur mkt som helst. Sen kommer det hela tiden nya snygga shabrak, täcken, lindor, träns mm mm i nya färger o märken, MÅSTE HA :angel:

Freja_ skrev:
Jag känner igen mig :D
Är helt galen i hästprylar, det är roligare att shoppa hästprylar än att shoppa grejer till sig själv...:bump:

*sällar mig till skaran* :angel: :rofl:

Men gud lilla du , suget efter små kraffs är enormt stort hos mig , haha .. köpte 6 st benlindor förut låg oanvända i kanske 1 år , sen börja ja använda dem , senast förra veckan .. just beställt ett träns , lindor , shabrak till medryttarhästen:love:

Hmm, förstår ni hur jag klarar mig?

Har en sadel, ett träns, ett schabrak, en vojlock, ett fleecetäcke, ett regntäcke, en grimma o ett grimmskaft samt "bas-ryktsakerna" (två borsta, två hovkratsar, ryktsten, piggborste o ansiktsborste)

Har hästen iof bara på foder...

haha :p

BeastieBabe skrev:

Du kan få låna min HÄST

:rofl: Hur orkar ni? :rofl: Har för taskigt med pengar för det där har just köpt ny häst ny sadel ny sele nya träns div. nya täcken shabrak vojlockar...vagn rockard :rofl: Oj tur att det snart är Göteborg horse show.....

TinyWiny skrev:
:rofl: Hur orkar ni? :rofl: Har för taskigt med pengar för det där har just köpt ny häst ny sadel ny sele nya träns div. nya täcken shabrak vojlockar...vagn rockard :rofl: Oj tur att det snart är Göteborg horse show.....

Hehe, var det ett svar till mig *förvirrad*

Jag köper något nytt varje månad när pengarna kommer.

JennyE skrev:
Hmm, förstår ni hur jag klarar mig?

Har en sadel, ett träns, ett schabrak, en vojlock, ett fleecetäcke, ett regntäcke, en grimma o ett grimmskaft samt "bas-ryktsakerna" (två borsta, två hovkratsar, ryktsten, piggborste o ansiktsborste)

Har hästen iof bara på foder...

haha :p

Jag har oxå bara min häst på foder, men jag har köppt allt som om han vore min egen, fick en namn skyllt i helgen(dock står det ägare:jag själv men det vart ett missförstånd hos tillverkaren, skulle inte ha stått nått sånnt alls egentligen, men jag frågade ägaren om det var ok att jag satte upp den ändå o hon gav klartecken)

Jag har en massa som jag egentligen inte behöver, "men man kanske gör det någon gång"

aenglah skrev:
Du kan få låna min HÄST
åhh va nice, men jag har inte ens tid för häst, jag ska plugga klart, jobba ihop pengar, bygga gård och SEN blir det häst :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! Vet inte direkt vad jag vill med denna tråd mer än ventilera och få skriva hur jag känner just nu. Jag kommer låta som... 2
Svar
27
· Visningar
6 334
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej! Vi ska snart köpa en häst och jag undrar ungefär vilken längd på sadelgjorden som borde passa en ganska smal (inte underviktig)...
Svar
13
· Visningar
2 014
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 957
Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som... 2
Svar
22
· Visningar
5 009
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka