Sv: Såå besviken
Han har nu tagit en helt ny vändning och vill tydligen absolut inte ha hund.
'Det känns inte rätt just nu' och så argumentet att ifall vi båda står utan jobb
om några år är det ytterligare en mun att mätta sas. Givetvis måste man tänka framåt
men ska man tänka så kan vi ju inte heller skaffa barn eller egentligen någonting. Blir så frustrerad.
Visade honom tråden och han läste de två första posterna, sen ville han inte
läsa mer. Nu är han ute på promenad. Jag har nämligen 'förbjudit' datorspel.
Han är en stor gamer och spelar datorspel flera timmar om dagen, inte mig emot men jag är
så pass barnslig att jag tänker ta det ifrån honom nu, med förhoppning om att han ska inse
att man inte kan diktera andras liv.
Vet inte alls hur jag ska göra nu. Älskar honom av hela mitt hjärta och jag vet att det är honom
jag ska spendera resten av mitt liv och vill inte alls flytta, speciellt inte pga något sånt här.
Han säger själv att han känner sig nedprioriterad om jag tänker flytta för att jag inte får en hund
och jag får dåligt samvete och känner mig som en usel flickvän, men samtidigt vill jag
flytta av rent och skärt principskäl. Man kan fan inte diktera andras liv såhär och om han
inte vill ha djur (tydligen gillar han inte katterna heller, det var något nytt) så tänker jag inte tvinga honom,
men då får han bo själv. Och det är där vi står nu. Känner mig som en dålig partner som tänker
flytta, även om det är nästan ett år fram i tiden, men ska jag istället
inte ha djur?
Ni är djurmänniskor, ni fattar att det är som att ta bort en bit av sig själv, det gör inte han.