Bukefalos 28 år!

Sabotage på ridväg polisanmäls

Sv: Sabotage på ridväg polisanmäls

Vaddå "spänt sly"? Sly trodde jag tillhörde naturen? Jag hade väntat mig taggtråd eller något annat jävulskap.
 
Sv: Sabotage på ridväg polisanmäls

Fast har någon spänt upp slyet i brösthöjd på en ryttare så är det i mina ögon fog för en polisanmälan.
 
Sv: Sabotage på ridväg polisanmäls

Det spelar väl ingen roll vad för material som används för att spänna över vägen (även fast taggtråd visserligen är bra mycket värre att rida in i).
Har något uppenbarligen spänts fast över en ridväg är det sabotage och möjligen livsfarligt.

Sly växer vad jag vet inte vågrätt uppe i luften och fäster ej heller i båda ändar.
 
Sv: Sabotage på ridväg polisanmäls

Tur att det iaf inte handlade om någon typ av tunn taggtråd/ståltråd/vajer uppspänd i knä/boghöjd på hästen. Åker många gånger hellre i backen själv än att hästen skadar sig på något sådant. Dock likväl tråkigt att folk ska bete sig sådär...
 
Sv: Sabotage på ridväg polisanmäls

Fast här "brukar" dom sätta upp ståltråd eller fiskelina på motionsspår eller cykelvägar ungefär i halshöjd. Inte direkt så att man känner sig positivt inställd till att cykla där när det är mörkt, kan ju sluta riktigt illa.
 
Sv: Sabotage på ridväg polisanmäls

En nedfallen gren och uppspänd sly är inte samma sak i mina ögon.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På lördag är det för fjärde året i rad dags för Kalmar Ridsportgala i Kalmarsalen. Under kvällen kommer man att dela ut priser till...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Lördag kväll rullas den röda mattan ut i Kalmarsalen. Då koras femton vinnare i lika många kategorier. Det handlar om ridsport och för...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Äntligen är jul och nyår över. Det är en vånda varje gång. Men nu kan man luta sig tillbaka och invänta ljusare tider. Om en månad så...
Svar
3
· Visningar
1 463
Senast: Magiana
·
  • Artikel
Hästnyheter Redan tidigt i morse var det kö utanför Scandinavium i Göteborg inför lördagens första klass. Under dagen dominerade unga hästar och...
Svar
0
· Visningar
280
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp