Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen är jul och nyår över. Det är en vånda varje gång. Men nu kan man luta sig tillbaka och invänta ljusare tider. Om en månad så har vi redan fått en timme mer ljus på eftermiddagen.

Jag ligger i startgroparna för odlingssäsongen. Idag kompletterade jag mina fröer genom att köpa ytterligare ett gäng fröpåsar. Det blev bara grönsaker denna gång. I växthuset ska jag så både spenat och sallat ganska så snart. En tanke jag också har är att prova med att så blomkål tidigt och odla den i växthuset. Jag har köpt en sort som bara har 60 dagar som utvecklingstid så jag hoppas på att kunna få riktigt tidig blomkål.

Mitt växthus är för övrigt en lite skruttig skapelse. Den är för det första bara 4 kvadratmeter så det är svårt att hålla en vettig temperatur i den. Väggar och tak är av glas, utom på ett ställe där glaset ersatts av en vit plastskiva. Glaset är sprucket på sina ställen och bitar har lossnat från den. Dessutom finns ingen riktig sockel. Jag skulle mycket hellre vilja ha kanalplast i stället för glas och en riktig sockel så att gräset utanför inte växer in i växthuset. Kanske får jag något ryck någon gång och plockar ner glaset och ordna med detta. Jag vet bara inte riktigt när det ska ske för då lär jag inte kunna odla där på ett bra tag. Jag är ju inte så där hurtig och snabb att jag gör sånt på en eftermiddag - eller en vecka ens. Kanske inte ens på en månad.

Idag red jag igen. Jag lyckades i alla fall göra en bra övergång från skritt till trav. Alltid något. Nästa gång jag ska rida är på söndag. På lördag ska han ju till ridhuset. Jag har frågat om jag kan få följa med men har inte fått något klart besked eftersom de inte vet när under dagen det blir.

Det ska ju finnas en ridbana i närheten som man kan få använda, men den har jag inte heller fått besked om hur man betalar och jag har heller aldrig varit dit någon gång. Jag hoppas på att jag kan nyttja ridbanan mer framöver för det är rätt trist att bara rida samma lilla slinga i skogen varje gång även om jag under den slingan övar på en rad saker.

Inför varje årsskifte så brukar alla önska varandra ett gott nytt år. Sen fortsätter vi ändå som vanligt. Men jag vet å andra sidan inte hur jag skulle kunna ändra på något så att jag t.ex. inte får så mycket ångest. Jag tycker ju att jag redan provat det mesta. Men min önskan inför 2020 är i alla fall att ångesten minskar, att jag orkar med mina odlingar, att jag utvecklas som ryttare, att det ordnar sig med jobb. Kanske innebär det att jag får starta om med ett nytt jobb.

Årets första dag avslutades med en fantastiskt fin solnedgång.
IMG_20200101_153823_005.jpg
 
Senast ändrad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 082
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 229
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 232
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp