ylvalill
Trådstartare
Måste skaffa mig en ny sadel eftersom jag får så fruktansvärt ont i ryggen av min hoppsadel som jag brukar ha på uteritterna (en Stubben Siegfried MF hopp special). Vill ha en bekväm sadel som man sitter säkert i och som funkar bra till så väl klättring som långa galopper (hoppar dock inte). Tyvärr har jag haft väldigt svårt att hitta sadlar som ligger bra på min häst så nu har jag haft lite funderingar på om man kanske skulle testa en bomlös, men skulle en sådan kunna fylla mina behov? Vill inte ha en "barbackasadel" utan något som man verkligen sitter säkert i.
Sen är jag ju lite tveksam till hur en bomlös skulle ligga på min häst också. Han har nämligen väldigt hög manke och rejäla bogblad. Har kort rygg och är något överbyggd. Sen är han väldigt bred dessutom. Inte konstigt att han är svår att hitta sadel till kanske...
Nån som kan tipsa om en bekväm och säker sadel som kan vara värd att prova bomlös eller vanlig? Har väldigt dålig koll på bomlösa sadlar.
Sen är jag ju lite tveksam till hur en bomlös skulle ligga på min häst också. Han har nämligen väldigt hög manke och rejäla bogblad. Har kort rygg och är något överbyggd. Sen är han väldigt bred dessutom. Inte konstigt att han är svår att hitta sadel till kanske...
Nån som kan tipsa om en bekväm och säker sadel som kan vara värd att prova bomlös eller vanlig? Har väldigt dålig koll på bomlösa sadlar.