Sadel "Edinburgh" från B.....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare __Stilett__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 498
S

__Stilett__

Såg en annons om den sadeln idag i tidning "R" och såg att BÖ.... säljde den...

har ngn denna sadel? passar den rak eller svängd rygg?
Hur är den att rida i?

(lädersadel, kostar ca 3999 kr har jag för mig....)

Är tänkt till min unghäst då vi vart tidigare o provat ut massa sadlar och nada passar. Man kan iaf skicka tbx den om den ej passar heller, men bra att höra sig för innan...

Det är en allroundsadel, storlek 17...

Sv: Sadel "Edinburgh" från B.....

Undrar även om Kisengton flat seat. (ej kingston)

samma fråga, passar rak eller sväng rygg?

Utan adessa 2 sadlar, vilken ger bäst frihet för ngt högre manke?

Båda ser ut att ha cutback för att passa hästar med lite mer manke. Garantierna är ju bra för att vara en så billig sadel. Hur bommen är i vidd och form vet jag inte för jag vet inte mycket om dessa sadlarna men allrounden ser ut att ha ordentliga kilbossor och borde kanske passa en häst med rätt rak rygg som inte är för kort i ryggen då kilbossor kan ge ömhet i ländområdet på kortryggade hästar.

jo jag tyckte den hade liknande bossor som isabell werhten han har nu. Och den sadeln är den enda som suttit ok på han, så jag kan tänka mig att möjligen denna (edinburgh) gör det också.
är tänkt som skogsadel, för isabellen blir sjöblöt i regn :-(

*putt........................

Liknande trådar

Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 956
Utrustning Vår arab har hos oss gått med en äldre Morris &Nolan sadel (allround/hopp) 15/32 med u-format koppjärn. Den passar perfekt och är säkert...
Svar
0
· Visningar
686
Senast: Aifos
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 966
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Jag måste tydligen ge mig på det här med att leta sadel till nya hästen. Det var många år sedan jag var tvungen att leta sadel och har...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: Maoam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna