Sadel expert hjälp!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare anny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 913
A

anny

jag har gått ner mig i sadel träsk! Så därför tänkte jag att jag hör med er här inne istället innan jag köper på mig nått skit.

Har en halvblodskille. Typiska höga manken, breda ryggen, Gnska tunt musklad. Söker enbart dressyr sadel.

TIPS??

tacksam för svar!!!!!!!!!!!! :smirk:

/amanda

Sv: Sadel expert hjälp!

passier kanske de finns rätt mkt plats för manke i den jag har hängandes iaf. Bra kvalite är det på dem också, våran är över 30 år !

Tjabba!
Jag håller sj på att leta sadel nu, jag ska förmodligen köpa en Globus Clic eller Globus The Turner.
Har aldrig suttit i en sån skön sadel! har en frieser med bred bred rygg, hon ska ha bom 38.. så jag antar att din pålle kanske ska ha 36... Men den kostar från 7500kr, men tro mig, de är värt varenda öre! Globus äger!! Super bra dressyrsadel till ett överkomligt pris!

Kan varmt rekommendera Henri de Rivel special Anthenor också! Djup sits, rejäla stöd och finns även i ganska breda bomvidder...:smirk:

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
550
Senast: warg
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 324
Senast: lillamy73
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 975
Utrustning Herr häst har breddat sig igen. Min tränare kallar det för lyxproblem att han musklar sig fint men det gör att jag än en gång är i...
Svar
1
· Visningar
933
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka