Sadel för känslig rumpa

taccotad

Trådstartare
Om vi enbart letar efter en sadel som är gudomligt skön för ryttarens rumpa, vilken skulle ni då rekommendera?

Jag är självklart införstådd i att sadeln måste passa hästen men jag är mest ute efter tips så man har nåt att utgå ifrån.

Får jätteont i sittbenen i mååånga sadlar. Helt hopplöst! Hade en bomlös av ett billigt märke ett tag och den var helt underbar men satt inget vidare på min häst, alla andra sadlar jag testat har gjort så grymt ont efter bara några minuter.

Sen vet jag även att det finns gelpaddar, fårskinnspaddar mm men nu är jag mest nyfiken på de sköna sadlar som finns.

Sv: Sadel för känslig rumpa

Childeric och Jaguar är extremt sköna att sitta i.

jag hade samma problem som dig förut, tills jag köpte en Globus clic (hoppmodell), den är gudomlig! I alla fall för min rumpa :D

Amerigo! Jag har aldrig suttit i en, men har bara hört lovord om Childeric, från folk jag litar på och har haft Amerigo förr en del. De har bytt främst för att just deras sadelutprovare varit sjukskriven länge. Och de behövt byta sadel.

De flesta lite dyrare sadlarna tror jag har mjukare sits. Albion, Crown och Dominus, Morris & Nolan är de sadlar av de jag provsuttit hittills som haft mjuk sits.

Rider i en Karlslund (billig) bomlös sadel och den är det skönaste jag suttit i. Får lätt skav eller ont i sittknölarna (benig röv :angel:), men denna är :love:

Det finns inga skönare sadlar att sitta i en Crown, speciellt en flairstoppad! :love:

Alla som sitter i min sadel blir fullkommligt förälskade. Den senaste var en Amerigoinnehavare. ;)

Det finns inga skönare sadlar att sitta i en Crown, speciellt en flairstoppad! :love:

Alla som sitter i min sadel blir fullkommligt förälskade. Den senaste var en Amerigoinnehavare. ;)

Jag har en Crown just nu som är flair stoppad men har haft en Albion SLK innan och jag tycker Albionen var mjukare i sitsen. Det är nog den mjukaste sadel jag suttit i.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 313
Senast: iNHALE
·
T
Utrustning Vilket är det bästa sadelunderlägget? Har en sadel som passar, men vi valde att ta den som var aningen för vid så vi kan ha pad under...
Svar
3
· Visningar
722
Senast: majabergman
·
Utrustning Ja, som rubriken berättar har jag äntligen köpt mig en ny hoppsadel och på kuppen blivit väldigt mycket klokare. ;) Ffa har jag lärt mig... 2
Svar
23
· Visningar
3 572
Senast: alice
·
Utrustning Kan inte låta blir helt enkelt :angel: Nu när jag letat sadel länge och väl känns det som att en bomlös sadel kan bli det bästa...
Svar
2
· Visningar
743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka