Sadel förslag?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare C_V_B
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 1 921
Sv: Sadel förslag?

Okej :) Kan va bra att ha lite koll...:idea:
Men dom sadlarna som du räknade upp, är dom raka eller böjda så att säga?

Dom är lite böjda, men på olika ställen. Dom är inte för jättesvankiga ryggar, men inte raka ryggar, utan något mittimellan.

ngn som vet var man hittar amerigo och jaguar återförsäljare? Både bagagnat å nytt?

Jag kan inte mycket om sadlar, men det jag kan se är att den ligger i bakvikt + att den glider runt hela hästen när man ska sitta upp :eek:
Det är inte min häst men ny sadel ska införskaffas.:)

Jo, precis vad jag också kommit fram till.
Ska övertala ägaren nu om att så snart som möjligt köpa en ny sadel. :bump: Önska mig lycka till :)

Jag vill inte sno tråden, men ere ngn som vet var childeric säljs när de ändå diskuteras sadlar.. :)

Har du aldrig provat bomlösa sadlar?

Helt suveräna!

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 489
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 807
Senast: ildiko
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka