Sadel hjälp!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare linabergmer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 697
L

linabergmer

Jag har en bred nordsvensk, som när jag rider åker sadeln fram jätte mycket, har funderat på svanskappa men jag tycker när den åker fram så mycket kanske 7-8 cm så borde inte sadeln passa hästen, någon som har några tips ? Är sadeln för vid? Kan tillägga att hästen är ganska tjock just nu.

Sv: Sadel hjälp!

Jag har samma problem med min sommartjocka nordis. Hennes sadel e lite för vid. Man får nog ha en sadelutprovare som tar fram någon som sitter riktigt bra. :crazy:

Sv: Sadel hjälp!

Ja, vart hittar man en lämplig sadelutprovare då? Tror du det kan vara för att den är för vid?

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 234
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025