sadel hjälp

Sv: sadel hjälp

Det är konstigt att du säger att den tippar fram. Vår sadel liger bakåt nu.
Har aldrig haft några problem med min häst. Hon är helt frisk. Inga hältor. inga problem med rygg INGA problem.

Men nu är det jag som sett att sadeln inte ligger bra längre. För att hon ändrat sig.

Kom med sadel tipps vi skall kolla på sadel på lördag.

Hade den varit RÄTT bomvidd hade den tippat fram. En sadel som är för böjd i bommen kommer tippa fram så fort man spänner sadelgjorden eller någon sätter sig i den.
Sen så borde du läsa mina inlägg:
"Är det den dressyrsadeln som är på bilderna?" frågade jag.
Jag sa inte att det var en Zaldi, läs meningen under så ser du.

Har du en bild med Zaldin hur den låg förr?

Som jag skrev tidigare i tråden: "Kan du fixa bättre bilder där hästen är korrekt uppställd? Bilderna är i en konstig vinkel som gör att jag inte ser riktigt. Hon måste stå plant och kameran ska vara i samma höjd som ryggen."
Ger du mig bättre bilder så ger jag dig tips.

Rotterö skrev:
Det är konstigt att du säger att den tippar fram. Vår sadel liger bakåt nu.

Nu när jag sett bilderna på hästens rygg så kan jag ge dig samma tips som jag gav dig i första inlägget jag skrev i denna tråd: Prova att sadla 5 cm längre bak. Tippar den fortfarande bakåt så bör du fundera på en bredare bomvidd. Tippar den både framåt och bakåt så bör du fundera på en sadel med annan utformning av bossorna.

Liknande trådar

Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 717
Senast: Oknytt
·
Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 294
Senast: Tossa90
·
Utrustning Vår arab har hos oss gått med en äldre Morris &Nolan sadel (allround/hopp) 15/32 med u-format koppjärn. Den passar perfekt och är säkert...
Svar
0
· Visningar
687
Senast: Aifos
·
Utrustning Har en häst som jag söker western sadel till. Hon är smaaal över manken/saknar muskler (ska jobbas just för att sätta mer muskler över...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Gps-halsband
  • Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II