Sadel liknande Jeremy Rudge

Flixon

Trådstartare
Försöker hitta dressyrsadel till min medryttarhäst (med ägarens godkännande, givetvis). Han har en utprovad Jeremy Rudge hoppsadel, men ägaren visste inte mer om modell osv. Detta är märkningen under kåpan, Google har dock inte lyckats ge mig svar på vad det kan vara för modell. Att sitsen är 17,5 fattar jag iaf :D

IMG_20190830_101250.jpg


Han är rätt rak i ryggen och hyfsat bred. Någon som har en idé om dressyrsadelmärken som skulle kunna funka? Gärna något som finns till ett hyfsat begagnatpris.
 
Maila Jeremy Rudge och fråga!
(Alltså vad siffrorna står för. De betecknar modell och tillverkningsår om jag inte minns galet.)
De kan säkert tipsa om dressyrmodell med liknande bom.
De är trevliga och brukar svara snabbt!
 
Maila Jeremy Rudge och fråga!
(Alltså vad siffrorna står för. De betecknar modell och tillverkningsår om jag inte minns galet.)
De kan säkert tipsa om dressyrmodell med liknande bom.
De är trevliga och brukar svara snabbt!
Det har inte ens slagit mig att göra, men det är ju såklart en jättebra idé. Tack!
 
Kan uppdatera tråden med att jag letade runt lite på forumet efter raka sadlar i väntan på svar från JR. Hittade tips om Pfiff amaretto, och just en sån råkade finnas till salu i samma stad, till ett rimligt pris och på öppet köp. Sadeln låg som gjuten på hästen! :love: så det gick betydligt fortare än jag räknat med att köpa sadel :D
 

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 613
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
11 419
Senast: ylvalill
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 600
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Dressyrsadel till KORT, något sväng rygg med mycket bog. Hästen har ks så det får absolut inte bli tryck på länden (L5-L7) Det mesta som...
Svar
11
· Visningar
1 434
Senast: Design05
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp