Sadel liknande Prestige

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eiwo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 2 018
E

eiwo

Finns det någon sadel som är lika svängd som Prestige, men som är bredare? Har provat ett Prestige Golden Star med bomvidd 37, satt helt perfekt 'svängmässigt' men den var lite för smal... Någon som har någon idé? :D Är väldigt, väldigt tacksam för svar!

Sv: Sadel liknande Prestige

det finns inga sadlar i den prisklassen som är båda svängda och riktigt breda. jag har iaf inte hittat några.. själv köpte jag en måttad childeric när min häst växte ur sin prestige 37.

det finns inga sadlar i den prisklassen som är båda svängda och riktigt breda. jag har iaf inte hittat några.. själv köpte jag en måttad childeric när min häst växte ur sin prestige 37.
Verkligen tråkigt att Prestige inte "klarar av" att utveckla en sadel för bredare hästar. De är ju både prisvärda och sköna.

Finns det någon sadel som är lika svängd som Prestige, men som är bredare? Har provat ett Prestige Golden Star med bomvidd 37, satt helt perfekt 'svängmässigt' men den var lite för smal... Någon som har någon idé? :D Är väldigt, väldigt tacksam för svar!
Kanske kan Dominus passa?

ja det är ju det, dock är dom knappast ensamma om att inte ha jättebreda sadlar.:p dominus ska vara väldigt små i stl vad jag hört..

går ju att töja prestige till 38, frågan är om det räcker till. det är verkligen jättesvårt med breda hästar!

Ja, problemet är ju ofta att framvalvet är v-format snarare än u-format vilket ju behövs till breda mankar. Då kvittar det ju hur vid den blir, den kommer ändå att trycka på övre delen av manken. jag vet, för jag har prövat!

Ha haft både prestige och stübben till min häst, och jag hade 33.5 på stübben och 35 på prestigen och stübben sadeln var bara något bredare prestigen.. Konstigt..

ja verkligen eftersom 35 inte är särskilt brett alls. Men det vet vi ju sen tidigare att det kan skilja en hel del trots samma modell o vidd.

att det kan skilja en hel del mellan tex en prestige GS 35 o en annan prestige GS 35, ävcem om de bör vara lika vid så stämmer det inte alltid.

Vad kul med så många svar :) pratade med en kompis och visade henne bilderna jag tog när vi provade sadeln, hon sa att den inte alls var för smal? Vad tycker ni?

Inte de bästa bilderna, tagna med mobil.

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 470
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Esmeralda
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 313
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V