Sadel liknande Prestige

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eiwo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 2 018
Sv: Sadel liknande Prestige

Jo, den ser ju ut att ligga i bakvikt. Men jag blir å andra sidan ofta lite lurad vid just prestige. Men med tanke på hur mkt mellanrum det är vid manken så måste den ju var för smal i och med att den inte kommer ner ordentligt.

Ja, jag tyckte också att den hamnade lite i bakvikt. Har också hört att Prestige har 'balanspunkten' eller vad man nu ska kalla det lite längre fram än andra sadlar...

kl
Kollade på sadeln igen och såg att det visst var en 36:a, är det någon större skillnad mellan en 36:a och en 37:a? Är det värt att prova en 37:a eller är det för liten skillnad?

Jo, precis.

Jag tror nog att det är värt att pröva en storlek större. Skulle t.o.m tro att det blir lagom (med reservation igen för att det är just en Prestige ;))

Det är lugnt, jag kommer inte slå dej om en 37:a inte passar :p Har hört att man kan bredda dem till 38 också, är det en myt eller funkar det? Skulle i så fall vara perfekt, eftersom hästen knappast kommer bli smalare över ryggen sen när sommaren kommer tillbaka :angel:;)

Du kan bredda den till 37.5-38 men då krävs det att den du vidgar den hos går med på det.
Alla gör det inte.

Vet du någon som gör det? Pm:a gärna om du orkar och vill :)

Jag fick en flipp och breddade min prestige till en 38:a så visst går det. Den blev dock för vid för min häst. Lämnade in min på Tre hästar i Kungälv men jag vet inte vart de skickade sadeln.

. Men med tanke på hur mkt mellanrum det är vid manken så måste den ju var för smal i och med att den inte kommer ner ordentligt.

Men sadeln sitter ju löst, inte säkert att det ser ut så när man spänner sadelgjorden eller hoppar upp i sadeln, så att säga att den inte kommer ner ordentligt kan man ju inte göra bara genom att se dessa bilder

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 470
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Esmeralda
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 313
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V