Bukefalos 28 år!

Sadel problem, är detta fel?

C

Cecely

Om man har en sadel som inte passar till hundra så vet jag också att man ska köpa en ny. Dock är det ju så att plånboken får ju tyvär bestämma i det verkliga livet. Jag är dessutom en sån som vägrar ta lån. Problemet med min sadel är att den glappar lite längst bak. Men nu såg jag att det finns paddar som reglerar detta genom att de är tjockast längst bak så att det blir ett jämt tryck hela vägen. Vad tycker ni om att ha paddar under sadlen? Är det dödsdömt eller är det ok att ha som en kort lösning. Målet är ju endå att spara ihop pengar så att jag kan köpa en bättre!
 
Som kortsiktig lösning helt OK, det kan ju också vara så att det är allt som behövs,l men det kan man ju inte säga utan att ha sett/ provat det
//L
 

Liknande trådar

Utrustning Hej. Har en arab med sadel problem. Har haft många sadlar genom våra tre år. Har provat flera sadlar som enl utprovare ligger korrekt...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: Faxen
·
Utrustning Har försökt hitta en passande sadel till min häst en längre tid utan resultat. Nu har jag köpt en bomlös och tänkte att kanske den...
Svar
7
· Visningar
1 161
Senast: Liten
·
Utrustning Har en rätt lång tid nu sökt en passande sadel till vår valack utan att hitta den som verkligen passar. Har nu fått erbjudande att köpa...
Svar
2
· Visningar
809
Utrustning Ja det är en fråga jag ställt mig hela helgen iom världscupfinalen, men tanken groddes iom ryttareliten. Igår på dressyren så red nästan...
Svar
11
· Visningar
2 840

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp