Sadel"problem"

miiiiiiia

Trådstartare
Var på en ridsportaffär här i kungälv i tisdags och provade sadlar, provade en hel del men kom fram till att en passade bäst, den är skön att rida i men jag fick för mig att den gled ngt bakåt och gled lite åt höger när jag red i den för första gången hemma. jag hade velat att min tränare eller väldigt kunninga kompis/tränare kom ut och kika på oss allihop innan det öppna köpet går ut på lördag, såklart var det ingen som kunde...vågar man ringa och tigga öppet köp till på tisdag eller ska jag lämna tillbaka den.. Till saken hör att hästen är nyinköpt och vi känner inte alls varandra än...

Sv: Sadel"problem"

Säg bara att du gillar sadeln men att din tränare inte kan komma ut och titta på sadeln förrän måndag kväll, och att du blir tvungen att lämna tillbaka den annars :) De säger säkert inte nej, de är schyssta där.

Det är säkert inga problem att du får låna den längre, som föregående skribent skriver. Dom är ju stjyssta och oproblematiska där :)

Vart absolut inga problem, nu är bara problemet att sadeln inte verkar passa då den ligger ojämnt på honom, eller avtrycken från schbraken är väldigt ojämna, trycker mest baktill och hyffsat framtill men mycket mindre i mitten så den verkar väl nästan för rak för honom?

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 314
Senast: lillamy73
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 716
Senast: mackan
·
Utrustning Kortar ner historien lite, vill mest se om någon hamnat i liknande situation och hur det löst sig. Jag hade ute en sadel på annons...
Svar
10
· Visningar
2 378
Senast: Draumsyn
·
Utrustning Hej på er! Har rpovat en uppsjö av sadlar på min arab och nu har jag hittat en sadel han verkar jättenöjd med men JAG har problem...
Svar
14
· Visningar
4 140
Senast: Weylin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka