Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Han är ju inte bara lockig var han är svettig, utan en del av del blöta pälsen ligger slätt. Och med tanke på att lockarna rör sig från manken och längs ryggen i höjd med bossan skulle jag tro att sadeln är för smal.
Har du en bild på när sadeln ligger på?
Sadeln är utprovad efter honom för ett år sedan nu.
Kan ju säkert vara så att han växt ur den. Gäller bara att få mamsi att ta dit en sadelutprovare då...
Här kommer bilderna.
Sadeln ligger still, och hästen ömmar inte på ryggen någonstans.
Ska byta vojlock då den jag har nu är med frotté under. Kanske har det ngt med det att göra.
Har en kompis som jobbar i en ridsportbutik som är väldigt duktiga på sadlar. Enligt henne kommer det massor med folk på våren/hösten och vill byta sadel eftersom pälsen under sadeln blir "ruggad". I de flesta fall är det inte sadeln som ligger fel utan att hästen håller på och byter päls. Nu vet jag ju inte om det är så i ditt fall.
Jo, jag ska avvakta och se. Vi har inte haft denna sadel när han har satt päls innan. I en period i vintras försvann det faktiskt. För att sedan komma tillbaka. Skumt...