sadel som inte ligger bra ..???

Sv: sadel som inte ligger bra ..???

Du har lagt sadeln alldeles för långt fram... Ta nya bilder också... Om du har haft sadeln ett tag är det mkt möjligt att den är ör smal nu.

Jag kan se dom, tycker den ligger rätt bra, aningen svängd kanske?

Du har lagt sadeln alldeles för långt fram... Ta nya bilder också... Om du har haft sadeln ett tag är det mkt möjligt att den är ör smal nu.

Jag vet att den ligger för långt fram på bilderna men jag hade tyvärr inga andra. Sadeln har "satt" sig lite nu eftersom vi har ridit i den och den ligger bra hela vägen men det jag undrade över var om det verkligen ska vara så att man kan få in en hel hand vid framvalvet.

Om hästen har liten manke och sadeln har stor mankfrihet så ja. Men Griffin har ju inte så stor mankfrihet. Vilken modell är det?

här e bilderna så få vi se om det funkar , ha laddat upp dom i pixbox....

18660138.jpg

18660134.jpg

18660135.jpg

18660136.jpg

18660137.jpg

:D

oki. det va ju bra , e det någon anna som kan säga något om hur den ligger???

Då skulle jag tro att den är försmal. Men det känns också som om du borde komma väldigt långt ifrån hästen eftersom bossorna är så höga. Svårt att veta utan bilder/sätt hästen...

Jag tycker inte den ligger farligt alls, möjligtvis börjar den bli smal för man kan ana lite att den börjar komma i bakvikt. Bommen är lite för svängd också. Nästa sadel kanske ska ha ett litet snäpp rakare bom.

Den är för smal. Såhär ligger en Prestige som är på gränsen till att bli för smal. Bortse från handduken, det är sitsen du ska titta på.

Prestige har tyngdpunkten långt fram.

hur menar ni att den e för smal , i bommen eller??

sadelgjorde e inte spänd på bilderna ,

Då skulle jag tro att den är försmal. Men det känns också som om du borde komma väldigt långt ifrån hästen eftersom bossorna är så höga. Svårt att veta utan bilder/sätt hästen...

Jag skulle ju kunna prova sätta i det andra kopparjärnet så det blir en XXL men jag tycker det borde bli aldeles för brett då hästen inte alls är så himla bred i mitt tycke.

Jo man kommer en bit upp i sadeln, inte jag som rider i den men det har ryttaren sagt. Men det gör man väl om det är så höga bossor?

Jag ska försöka ta nya bilder idag.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
426
Senast: MiniLi
·
Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 424
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka