sadel-svart, benskydd-brun?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kallzon_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 658
K

kallzon_

Hej.
Vad tycker ni om att ha svart sadel och träns och bruna benskydd?
allså ser det konstigt ut?
(till en häst som är brun med svart man och svans)

Sv: sadel-svart, benskydd-brun?

Tycker du själv att det ser konstigt ut? om inte så gör det säkert inte det heller ;)
Jag skulle inte ha det, men å andra sidan är jag ett matchningsfreak som ska tas med en nypa salt :D

jag gillar inte heller att ha olika färg, men vadå, vad spelar det egentligen för roll?

Det är helt upp till dej!
Jag är tyvärr likadan som Popeye, men försöker att låta bli att bli alltför "matchig", det blir bara dyrt! ;P

Det kan vara kul att matcha om det är något speciellt, typ tävling/ träning, men på hemmaplan kan det blir lite olikfärgat! Just nu har jag ljusbruna stigläder på den mörkbruna sadeln... Försöker att vänja mig vid det=)

Jag är matchningssnobb och skulle INTE ha det, jag blandar övht inte läderfärger ens om det bara handlar om sadelgjorden ;)

Men det är inte så att jag står och tittar efter om folk har matchat sitt läder och rynkar på näsan åt dem som inte har, så gör som du själv känner.

popeye skrev:
Tycker du själv att det ser konstigt ut? om inte så gör det säkert inte det heller ;)
Jag skulle inte ha det, men å andra sidan är jag ett matchningsfreak som ska tas med en nypa salt :D

Säger som du popeye! Skulle välja svarta skydd till svart sadel och träns. Iofs brukar jag ha vita skydd om jag har vitt schabrak.. Men det matchar ju iaf :D

Jag har bruna läderskydd till övrig svart läderutrustning, men har tänkt att köpa ett par svarta när jag får råd. Köpte dom eftersom de inte fanns i svart, och var rea på! Dom passar faktiskt väldigt bra till min fux, men jag vill ju oxå helst matcha!

Egentligen skulle han väl ha brun sadel o träns med, men det blir verkligen för dyrt, så jag håller mej nog till svart...

det beror ju på, om du bara rider hemma så är det ju skit samma! Om du ska tävla t.ex. så skulle jag nog ha svarta tävlingsbensydd, men det beror ju på vilken nyans det är av det bruna. Om det är jättemörk syns det ju inte så mycket på långt håll!

Var det till mej?? Ja, jag har de skydden när jag tävlar, annars skiter jag i vad det är för färg på träningsskydden :)

Man MÅSTE ha samma färg på alla lädersakerna!
Dessutom måste lindorna matcha schabraket, som ska matcha ryttarens kläder.
Bett, beslag, stigbyglar och sporrar måste också vara av samma/liknande metall.
Bilen ska matcha släpet och transporttäcket ska passa till transportskydden osv...

Detta är självklarheter som borde skrivas in i Svea Rikes Lag!

;)

Varför skulle det vara konstigt?
Har man utrustning som passar hästen, och som inte skaver eller gör ont på något vis så kvittar det väl va utrustningen har för färg?

haha, inte överdriven eller så, men det är fint när det matchar ;)

haha, inte överdriven eller så, men det är fint när det matchar

Ja det ser konstigt ut!!!! Isär om hästen har svarta ben, vilket en brun ju har. Kan gå på en fux. Men tycker inte det är fint, inget jag skulle ha på träning/tävling...

jag tycker nog det är rätt ok, fast jag själv skulle nog helst undvika det. även om jag nu kom på att jag själv rider runt med svarta skydd, brun sadel & brunt träns :D iofs mestadels hemma ;)
hemma kan man väl ha vad som egentligen, det är väl när man åker iväg nånstans man börjar tänka till lite!

det ser mkt fulare ut att ha brun sadel & svart träns, eller tvärtom.

Det kan väl vara snyggt. Men jag kör all hästens tävlingsutrustning i svart och vitt schabrak, och alla mina prylar i vitt och svart.

Min kompis var så snäll och sa att vi ser ut som 2 pingviner :rofl:

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 101
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
430
Senast: Emuliiaa
·
Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
896
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka