Sadel till denna häst

linzan

Trådstartare
Jag är i AKUT behov av en ny sadel, då min balans är påverkad efter en nervskada så behöver jag en sadel som jag blir lite låst i på ett positivt sätt.
Helst dressyrsadel men just nu är jag även öppen för en hopp.
Jag har långa ben och har svårt att hitta hoppsadel där skänkelläget funkar.
Men är i första hand en dressyrsadel jag är på jakt efter.
Max: 6500 begagnat. Liten budget men han är som ni ser både lite tunn och omusklad så jag förväntar mig att få byta inom några månader förhoppningsvis.

dsc06168_136136330.jpg

dsc06169_136138461.jpg

Sv: Sadel till denna häst

Funderar på om du kanske skulle prova en Stocksadel, man sitter som limmad i en sån, och den vi har är superskön att rida i. Känner du nån som har en, så kan du ju prova :)

Sv: Sadel till denna häst

Tack för svaret men det är inte riktigt vad jag är ute efter, vi ska iväg på lite träningar till våren/sommaren och då vill jag ha en engelsk sadel.

Liknande trådar

Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 216
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som... 2
Svar
22
· Visningar
5 018
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Ny häst, nya bekymmer... Jag behöver byta ut min dressyrsadel och det jag söker är en sadel som - passar rak rygg (låg manke) - finns... 2
Svar
38
· Visningar
4 716
Senast: Lydia
·
Utrustning Letar lite löst efter sadel åt min häst, han är av cob typ och ligger på ca 105 grader när han är i full kondition, nu ligger han på ca...
Svar
5
· Visningar
2 520
Senast: DrT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur