Sadel till denna rygg?

Hannakristina82

Trådstartare
Hej
Jag är på jakt efter en dressyrsadel till häst med mycket manke och något svängd rygg, fixar inte att lägga in bild från telefonen, hur gör man?. Har ingen stor budget runt 6000kr har jag tänkt mig. Har fått höra från sadelprovare att hans sadelläge är knepigt.... Tips på märken som skulle kunna passa? Gör inget om dom ligger några tusen över budget, kan vänta tills jag hittar rätt sadel till rätt pris, men måste ju börja prova!
 
Senast ändrad:
Hej
Jag är på jakt efter en dressyrsadel till häst med mycket manke och något svängd rygg, fixar inte att lägga in bild från telefonen, hur gör man?. Har ingen stor budget runt 6000kr har jag tänkt mig. Har fått höra från sadelprovare att hans sadelläge är knepigt.... Tips på märken som skulle kunna passa? Gör inget om dom ligger några tusen över budget, kan vänta tills jag hittar rätt sadel till rätt pris, men måste ju börja prova!
Oj ingen som har svarat alls, vad tråkigt. Jag har nämligen precis samma häst som du men lägg till att han har enorma bogblad på allt det också. :banghead:
Letar också febrilt efter sadel. :wtf:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
864
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 723
Senast: Mogge
·
Utrustning Hej! Ska ta hjälp av sadelprovare framöver, men söker ändå lite input. Vi har en swb/welsh sekt B med ganska ”welshisk” rygg. Nästan...
Svar
1
· Visningar
428
Senast: Elisha
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 073
Senast: poetin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp