Sadel till denna rygg?

Det är bossor eller paneler som är gjorda speciellt för att kunna fylla ut på den typen av hästryggar som har hög spetsig manke och inte alltför sällan mindre utvecklad muskulatur runt manken.
Tack! Det är exakt vad jag letar efter till mitt fullblod, som är unghäst och omusklad just nu. Hennes manke har vuxit en del på bara några månader, och ska sättas igång efter en lång vila (pga) skada. Den sadeln jag har nu kan ev. Vara för vid, då den släpper lite bak (morris&nolan, 32, 16”). Men hon har INGA muskler just nu. Tips på märken med dessa bossor/paneler? :)
 
Tack! Det är exakt vad jag letar efter till mitt fullblod, som är unghäst och omusklad just nu. Hennes manke har vuxit en del på bara några månader, och ska sättas igång efter en lång vila (pga) skada. Den sadeln jag har nu kan ev. Vara för vid, då den släpper lite bak (morris&nolan, 32, 16”). Men hon har INGA muskler just nu. Tips på märken med dessa bossor/paneler? :)

Det finns jättemånga märken/modeller som kan passa din hästs högmankade omusklade rygg, med lite tillpassning. Eller så kanske den sadeln du har funkar om den bara anpassas i stoppningen medan han får möjlighet att bygga upp sig - jättesvårt att ge dig råd så här, mer än att kontakta en sadelmakare - som kan trixa lite med stoppningen på det du har/det han säljer, så kommer du få bäst resultat.
 

Liknande trådar

Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 298
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag letar efter en sadel till min unghäst, det är ett fullblod f. mars 2015 (exgaloppör utan karriär) som inte hunnit bygga några...
Svar
6
· Visningar
1 727
Senast: Debsie
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 356
Senast: Fiorano
·
Utrustning Min Islandshäst har svårt sadelläge. Superkort rygg, överbyggd och obefintlig manke. Jag har en Ghost sadel till henne som egentligen...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bukekullar 23/24
  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp