Sadel till denna rygg???

ulle.j

Trådstartare
Behöver er hjälp.. Vad för dressyrsadel passar denna rygg tro? Ryggen tillhör ett stort (174 cm) sto som just nu är omusklad,lite tjock och väldigt ur form. Hon är inte riden sen april-06,men nu har jag skrittat och gått promenader 3-5 ggr/v ,30-60 min ,sen 2 mån tillbaks. Rider i en hubertus allround som inte ligger perfekt. Har bokat tid för utprovning men det är inte förrän i feb. De sadlar jag gillar bäst är Bates caprilli,Wellington greenline,Kentaur,Wintec Isabell och Prestige hippos dressage. Skulle nån av dessa passa? Tack på förhand! :D
17525526.jpg

Sv: Sadel till denna rygg???

Isabellen skulle jag prova, Batsen också. Kanske Kentaur.

Kommer hon upp nått vid arbete?

Isf:
Globus, Crown, Albion kanske.

min häst ser nästan exakt ut så där över ryggen. jag har en kentaur till henne.

Jag tror hon kommer upp lite vid arbete. Har inte arbetat henne så mkt än,men har longerat henne några gånger och då tycker jag hon höjer sig något. Tack för ditt svar!

Behöver er hjälp.. Vad för dressyrsadel passar denna rygg tro? Ryggen tillhör ett stort (174 cm) sto som just nu är omusklad,lite tjock och väldigt ur form. Hon är inte riden sen april-06,men nu har jag skrittat och gått promenader 3-5 ggr/v ,30-60 min ,sen 2 mån tillbaks. Rider i en hubertus allround som inte ligger perfekt. Har bokat tid för utprovning men det är inte förrän i feb. De sadlar jag gillar bäst är Bates caprilli,Wellington greenline,Kentaur,Wintec Isabell och Prestige hippos dressage. Skulle nån av dessa passa? Tack på förhand! :D
17525526.jpg

Wintec Isabell hade jag helt klart provat. Bates oxå.
Jag har haft båda till min pålle. Älskar dom sadlarna. Wintecen var tyvärr för lång till min lilla häst.Har en bates allround idag/hade dressyren först. Men rider mest i skogen så det fick bli en allround tillsist.
Dom sadlarna är helt underbara, kan jag verkligen rekomendera till dej
Lycka till

Låter jätte bra det du skriver,både om bates och wintec. Isabellen har jag bara ridit i några ggr,men den var ju kanonskön,och till min förra häst hade jag en bates caprilli och den var ju bara :love::love:.

Jag hade provat Kentaur.
Har en Medea(dressyr) och en Priamos (hopp) till mina rakryggade damer och vi älskar dem ,både hästarna och jag:bump:

Och jag som inte alls sitter bra i varken hop eller dressyr från Bates!
Smaken är som baken...........

Den ryggen tycker jag ser ut att vara som gjord för en crownsadel:) deras 32 är väldigt vid, passar min kallblodstravare, normal tror jag ligger runt 30 på deras sadlar. Annars funkar nog globus bra, de har mkt bomvidder att välja på och passar ryggar som är lite rakare.

Fast det finns bara en bild så ryggen kan ju vara mer svängd än vad den ser ut just på den bilden. I så fall kan prestige funka, de är rätt svängda. Men första intrycket blev iaf att det blir för svängt med en prestige.

Här är en till bild tagen lite snett framifrån. Tack för alla svar! :D
17525525.jpg

Låter bra!! Dit jag ska och prova sadel tror jag de hade Kentaur! :D

Då var det avklarat och jag är numera ägare till en Wintec Isabell :love: Satt som gjuten på hästen,så nu är det bara att rida på! :D

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 456
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jeg trenger noen innspill. Hesten er en lusitano, liten manke, bred, rak rygg med god lengde. Jeg har prøvd følgende saler: Prestige...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: Sebastian
·
Utrustning Jag håller på att få gråa hår över damen härhemma. Hon har ingen lätt rygg till att börja med. Men sen ändras hon enormt i rörelse... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 411
Senast: caballus
·
Utrustning Hej på er! Har precis köpt ett sto som ska ridas in men det finns ingen vettig sadelutprovare så långt ögat kan nå, och de som finns får...
Svar
6
· Visningar
1 194
Senast: Stellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025