Nea_
Trådstartare

Hej på er!
Hade en griffin haflinger/cob på förra hästen och har provat lägga den på honom (strl vid/x-vid) och jag visste ju att den inte skulle passa men det var intressant att kolla. Sadelns rakhet verkade ok men den hade för lite mank-utrymme och var för bred. Han har ju en del manke lillkillen.
Jag gillar syntetsadlar och använder gärna griffin, funderade på allrounden för normal manke eller selectan eftersom fishinläggen nog är bra eftersom han kommer att bredda sig...känns dumt att lägga ut jättemånga tusenlappar innan han format sig färdigt men vill givetvis rida honom i en sadel som passar bra...är öppen för alla tips. Han har nyss fyllt tre och är inte inriden så vi bygger nu muskler och förbereder inför uppsittning. Har funderat om Griffinen kan bli lång men han är ingen liten arab och när jag lade på den så såg den inte för lång ut. Har inte ägt honom länge och har ingen brådska men en sadel måste han ha. Har en bomlös men den föll också ned på hans manke. Förra hästen var bred med liten manke så hennes sadlar får jag nog vackert sälja.
Vad tror ni kan passa, jag har bra koll på att se om en sadel passar men är kass på märken och vem som är hur svängd osv..