Sadel till frieser

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Piraya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 3 323
P

Piraya

Finns det någon som kan tipsa om bra sadlar/märken till frieser? Har en bastant friesertjej som ska ridas in nu.:) Är tveksam till bomlöst då jag tycker det verkar knepigt att få dem att ligga still, har dock ingen egen erfarenhet. Tacksam för alla tips!

Sv: Sadel till frieser

Ingen aning om vad det är för sadel alls, men såg på selar.se att hon (frieseruppfödare) börjat sälja friesersadlar. De är dock dyra.

Hejsan!
Bömlös sadel är inget att tipsa om. Hade de på min tjej, men varken hon eller jag trivdes i den. De finns en sadel specialtillverkad för frieserhästar, Tietse's choice. www.selar.se borde ha mer info om den, och sen är alltid en syntetsadel bra, den formar ju sig efter hästen :)

Hoppas jag har kunnat hjälpa dig!^^

Bara för att du inte gillar bomlöst betyder det inte att det är kasst på alla friser. Min kompis älskar sin ST och den ligger verkligen bra på hennes friser. Jag köpte min bomlösa av en tjej som hade friser men tyvärr var den för bred för henne men annars låg den bra och hade den varit smalare hade hon tyckt om den. Dra inte alla över en kam.

Är det du som har det där företaget? Det är ju det enda du tipsar om :cool:

Hur ser hästen ut? Har du några bilder?

Blandannat Pfiff har en sadel anpassat för friser men man måste inte bara koncentrera sig på sadlar anpassade för dem. Alla friser ser ju inte likadana ut. De varierar lika mkt som andra hästraser ;)

Jag har provat en massa sadlar till mina och har haft svårt att hitta någon som ligger bra. Har köpt en Wellington elite dressyrsadel som passar perfekt till både min 9 åring och min 3 åring.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har... 2
Svar
27
· Visningar
3 378
Senast: Elise4321
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 287
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka