Sadel till häst med kort men bred rygg

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare maja_a
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 3 534
Sv: Sadel till häst med kort men bred rygg

När jag hade min fjorda så hade jag en äldre, enormt vid sadel utan märke. Jag fick med sadeln med totton och den satt som en smäck. Totalt sett hade jag sadeln ca 8 år på henne. Hon mådde finfint däremot var den rätt hård för min bakdel.

Bella såg dock ut som en tunna över ryggen. Det bredaste man kan tänka sig med obefintlig manke. Det var nog bara en lyckoträff att jag fick med en sadel som faktiskt passade. I dagsläget hade jag inte valt en märkeslös sadel. Den jag hade då mådde dock pållan bra i och så fick det då förbli.

Numera har jag arab med inte alltför kort rygg och rätt väl markerad manke. Med honom blir det inte lika stora problem att hitta sadel. Tack och lov :)

Jag säger som jag brukar; försök få tag i en sadelutprovare med brett utbud. Förklara vad du har för typ av häst så att de har ett hum. Det är guld värt att kunna prova en hel drös med sadlar på en gång :)

Sv: Sadel till häst med kort men bred rygg

Har köpt en Wintec syntetsadel idag, allround. Som vi ska ta till Roffe & prova.
Längden: 16 tum
Bomvidden: X-vid (reglerbar)

Har någon en Wintec sadel? :)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: sweep
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: Esmeralda
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 291
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka