Sadel till hög manke ???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ikeline
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 409
I

ikeline

Letar efter en sadel som kan passa min lilla pålle han har en sån hög manke ...*suck*
Vet ni några bra sadlar som brukar passa till höga mankar
Alla tips är välkommna!!! :banana:

Sv: Sadel till hög manke ???

Hade en Frank Baines till min häst med hög manke. Den satt riktigt bra...

Har två hästar med höga mankar.
En new forest han har en Henriderivel flatback, är inge cutback på den men den ligger kanon ändån.

Sen har jag ett halvblod med hög o smal manke. Han har en hoppsadel av märket stubben, mf Special.
Dressyrsadeln är en morris&nolan med cutback.

Hade även en morris&nolan hopp förut och den passade hästar med extremt höga mankar.

lite tips! :angel:

Tackar så mycket !!
Nu vet ja ju lite vad ja ska leta efter !!

Stopp!!!

Det finns mkt mer än manken att ta hänsyn till. Hur hästens rygg ser ut både på längden och bredden tex....Hur bogbladen ligger och hur bred kanal den behöver ha på sin sadel. Hur lång sadeln är.

Det kan även skilja mkt på två beg sadlar av samma modell och storlek, då den formar sig efter hästen....

Lycka till i sadeldjungeln ;)

Har själv haft ett antal hästar med höga,smala mankar.Bra sadlar för mina hästar har varit Passier,Kieffer och min nuvarande Wellington(underbar).
Lycka till!!

PS!Mindre lyckade på mina hästar har varit Stubben,Frank Baines och Morris och Nolan(ingen cutback).

Är du på jakt efter en dressyrsadel så är County WB(warmblood) gjorda för hästar med hög manke./ Cats

Jo givetvis finns det mycket mer men jag kom inte på några sadel namn när ja satt å klurade ....Tack alla för era svar

Jag har en sadel av märket KenTaur (modell Artemis), den är väldigt cutback och passar superbra till hästar med hög manke!

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
502
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
533
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
423
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka