Sadel till Irish Cob!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare strawberrymuffin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 3 651
S

strawberrymuffin

Hej.
Jag vet att det finns många sadeltrådar här på forumet ,men ni får ursäkta mig, jag är ny=)

Jag har en Irish cob som behöver en ny sadel. Hon har en rund rygg, inte speciellt hög manke och ganska rak rygg.
Jag har tittat på lite olika märken men vet ej vad som kan vara bra.
Har en prisgräns på 5000 kr, men är medveten om att sadeln måste vara av bra kvalite. Hästen är viktigare än pengarna.

Såg ett märke som hette Pfiff och deras Haflinger modell. Verkar bra men hur kan den vara så billig? Vad är det dom har snålat på?

Är det någon som kan ge mig lite tips så skulle jag vara otroligt tacksam.
Kramar/Sara

Sv: Sadel till Irish Cob!!

Jag har också sneglat på Pfiffen och precis som du varit lite misstänksam... så någon som har erfarenhet av denna?

Annars verkar Griffinsadeln intressant tycker jag! Deras haflingermodell alltså.

Piffin har uselt läder, dåligt stoppning. Och många av dem är sneda/fel sydda. Skulle satsa på griffin.

Det var tur att jag fick den upplysningen:idea:

Är det någon som har några andra sadelmärken att föreslå?

Det är megasvårt utan ens ha sätt ryggen.

Men vida sadlar är:
Globus
Griffin
Crown
Jensen
Arabian
Jeremy Rudge
Frank Bains
mf.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 251
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag är ny på forumet. Det måste finnas fler ponnyer som vår och vilken sadel har de (som ligger bra:). Vi har en b-ponny, 126cm som... 2
Svar
27
· Visningar
4 085
Senast: caballus
·
Utrustning *suck* Då är vi tillbaka i sadelträsket igen. Jag får acceptera att vår nuvarande sadel kanske inte är den bästa lösningen för oss och... 2
Svar
23
· Visningar
3 059
Senast: caballus
·
Utrustning Är återigen ute på jakt efter en sadel till min travare. Har haft ut sadelutprovare tidigare, köpte då en Albion style dressyrsadel...
Svar
3
· Visningar
1 002

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Gps-halsband
  • Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka