Sadel till min häst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare t-oka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 521
T

t-oka

Är då på jakt efter en sadel till mitt nordis sto, MEN ja vet inte va för sadlar hon kan ha, nu undrar jag va ni har för sadlar till era Nordsvenskar ??? Jag är sugen på en Western !! Här får ni se bilder på min häst om va ni tror kan evt passa henne !!

i285428190_87059.jpg

i285428191_72728.jpg

i285329753_78085.jpg

:crazy:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sadel till min häst

Till min nordis har jag en stübben dressyr vid bom och en hubertus hopp vid bom, samt en simco westernsadel. Alla passar kanon på henne. Men hade problem innan jag hittade bra passande sadlar då hon är bra bred över ryggen.

Wintec Wide har jag efter tips från fjordtokan (tack).
Den är väldigt bred och platt. Fast den kanske är för svängd för din ändå om hon behöver det bredaste järnet.

Känns som att ja får ta ut en sadelprovare

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 672
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck