Sadel till nordsvensk

tavla

Trådstartare
Är det någon som har tips på sadel till nordsvensk?
Gärna allround eller hopp
Hästen är ganska bred och har något svängd rygg

Går ju inte att säga en viss sadel, eller ett märke är "nordsvensk sadlar". Men till min har jag en santa cruz celine, men även bates, wintec, amerigo och tekna är sadlar som finns med såpass bredd att de kan passa en bred nordisrygg.

Beror ju på hur bred den är. Mina har haft en robert whitaker thorowgood t4 i vid. En gammal wintec 500 hopp med rött-vitt järn i blir ganska svängd och har funkat på de med svängd rygg. Santa cruz celine/merina går en med nu, vet inte vilken (inte hos mig). Knights king edward funkar för en. Forestier har de haft också. Har inte haft någon i normalvikt som dragit mer än vid/x-vid.

Jag har en Maxflex Nico hoppsadel som jag köpte till min breda nsv brukshingst. Den är till salu då hästen inte finns mer.

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
559
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
645
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka