Sadel till russ

Glimris

Trådstartare
Om man vill ha en riktig sadel till sin lilla ponny, vad rekommenderar ni då? Har en Stubben rex på prov, men tycker den är väldigt hård både i stoppning och sits. Den ligger annars relativt bra, men efter ritt då man tagit bort sadeln syns det på håren att den legat och gnuggat. Finns det något annat sadelmärke som påminner om Stübben i passform? Vad har ni för sadlar till era russ? Han är inte jättebred och har ändå lite manke.

Sv: Sadel till russ

Om pälsen är ruggad så ligger ju sadeln inte bra.. Lättast är att åka till en utprovare så du får prova många ponnysadlar. Har tyvärr inte provat så många ponnysadlar så jag vet inte vilka osm har vilken typ av passform, så jag kan tyvärr inte komma med några tips...

Liknande trådar

Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
4 020
Senast: Oknytt
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 290
Senast: lillamy73
·
Utrustning Jag håller på att få gråa hår över damen härhemma. Hon har ingen lätt rygg till att börja med. Men sen ändras hon enormt i rörelse... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 355
Senast: caballus
·
Utrustning 3 frågor i samma tråd.... tycker det är onödigt att skriva två skilda trådar då alla frågorna gäller samma sak: sadlar. 1. Jag har en...
Svar
3
· Visningar
1 259
Senast: Spyro192
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka