Sadel till shettis?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare incognito
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 750
I

incognito

Eftersom min lilla körponny på runt metern brukar agera ridponny ibland så har jag kikat runt efter något "bättre" än börjes ponnyputa. Eftersom det inte finns några vettiga vanliga sadlar som ens är i närheten att passa så har jag kikat på westernsadlar. Men alla verkar så smala i bommen?

Jag kan inget om westernsadlar så jag hoppas på att få lite hjälp från er experter. Jag var på hööks för någon vecka sedan och kikade på deras, inte en chans att min ändå vältränade ponny kan klämma in sig i den smala sadeln. Vi behöver något bredare men som ändå är stadig nog för mindre barn att sitta i. Knoppen framtill hade ju varit perfekt att hålla i.

Ni med shettisar, vad har ni för sadel? Bildbevis att det verkligen finns något som passar!?

Sv: Sadel till shettis?

Tumbleweed har shettis sadel hemma den är bra mkt bredare än Hööks sadlar.
Såg den på Axvalla tävlingarna.

Liknande trådar

Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 677
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Tog hjälp av en sadelprovare i april, köpte en begagnad sadel på rekommendation av denne. dvs utprovad och enligt sadelmakaren en sadel...
Svar
19
· Visningar
3 225
Utrustning Har letat och letat men hittar verkligen ingenstans i Sverige där man kan köpa vettiga sadlar till shettisar. I England verkar utbudet...
Svar
13
· Visningar
2 868
Senast: ylvalill
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka