Sadel till svängd rygg.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare bussig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 596
B

bussig

Kan inte hitta den gamla tråden. Vilka sadlar passar svängd och även bred rygg.

Sv: Sadel till svängd rygg.

T ex Prestige, Zaldi och Stübben passar ofta hästar med svängd rygg. Hur det är med vidden är jag mera osäker på. Beror på hur bred häst du har.

Jag har en Dominus till min lite svankiga gamla märr. Hon är dessutom bred över ryggen.

KL

Cobra (jaggan måttad d.v.s.), Amerigon, Dominus, Harry Dabbs, Prestige, Butet (fast där är jag osäker på bred rygg), Luc Childerique, Edingburgh.

Dessa sadlar har böjd bom, vissa mer böjda än andra: Dominus, Amerigo, Zaldi, County, gamla FB, Stubben (MF, Scandica, island II osv, kan berätta vilka som är raka och böjda om du vill), Jaguar, Prestige, Harrys Dabbs, Wellington/Windsor/Edinburgh, Excellent från Källquists, Röösli, Passier med syntetbom, Devoucoux, vissa Lemetex, CWD, Jensen, HdR, vissa Sommer....

Finns nog fler, men dessa kom jag på nu..

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Freazer
·
Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
235
Senast: Fibusen
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: warg
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka