Sadel till tjock liten ponny.

bambi82

Trådstartare
Har en shettis/welsh som jag har börjat leta sadel till, vilket har visat sig inte vara så lätt:crazy:. Den som väl ligger bäst hittills är en wintec med vitt järn. Den jag provade var dock en 16´och alldelles för lång men en 15´skulle kunna funka om hon inte blir ännu bredare.

Vad har ni för några sadlar till era breda små ponnyer?

Sv: Sadel till tjock liten ponny.

min shettis går med en maxam från hööks

en i stallet har en prestige lucky dressage till hennes breeeda ponny..

Det finns en sadel som heter Wintec pony som kommer i 14" och 15", tyvärr verkar det som om bara Bates variant i läder säljs i Sverige, men Wintec pony finns att beställa från England. Tror att Derby house och Robinsons har den.

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
338
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 289
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 986
Senast: Juli0a
·
Utrustning Hej! Jag är helt fast i djungeln av sadlar och behöver lite hjälp. Vår lilla b-ponny har svängd rygg och mycket manke, något som jag...
Svar
1
· Visningar
1 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka