Sadel tips?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare NightOwl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 952
N

NightOwl

Jag trodde jag hade hittat den perfekta sadeln men jag har kommit fram till att den inte passar och måste byta till något annat.
Så jag skulle vilja ha tipps på något begangnat att leta efter.
Sadeln jag har nu är en Euroriding med djup sits och jag vill gärna ha en djup dressyrsadel igen.
Sadeln är för smal över manken på mitt fullblod.

MVH/ Stefan

Sv: Sadel tips?

Tala med en sadelmakare/sadelutprovare så kan du få hjälp med att hitta en sadel som passar både hästen och dig! :idea:

Kan inte rekomendera någon sadel eftersom jag inte vet hur hästen ser ut...

Finns det ingen hästaffär i närheten som har sadelprovardagar?
Även om man inte köper just deras sadel så har man ju får lite tips :idea: Har du ingen tränare som kan hjälpa dig med anpassning av sadel?
Hon är en väldigt vacker häst..underbar färg!!!

Senast ändrad av en moderator:

Har inte hört något om någon sadelprovardag.
Och jag har ingen tränare eftersom jag bara rider hemma än så länge.

MVH/ Stefan

Det finns en ridsportbutik i Sollebrunn, inte så långt från dig. Tjejen som har butiken är även sadelutprovare och tar med sadlar och provar på din häst. Hon säljer bl.a Globus, Knights och Kentaur sadlar och även begagnade sadlar.

Hedmans Häst & Hund heter butiken och på deras hemsida kan du läsa mer.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 127
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: Tora
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
652
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Yngre kille
  • Roliga saker som barn säger
  • Dagens naturupplevelse

Hund, Katt, Andra Djur