Sadel-underlägg.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SessCa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 802
S

SessCa

Hur funkar det egentligen? Och gör det någon skillnad?
Sitter och kollar i div kataloger och det står offtast "Motverkar tryckskador och ryggproblem". - Är inte det problem som borde lösas med en ordentlig sadel?
Finns det verkligen nödvändigt med sånna paddar eller bara en billig lösning för att slippa köpa en ordentlig sadel?

Vill gärna höra vad ni har för erfarenheter om dessa paddar.

Sv: Sadel-underlägg.

jag brukar inte använda massa paddar.
men jag har en gelpad, dom är såpass tunna så dom skadar knappast hästen. brukar ha den vid tex hoppning, känns som det kan dämpa lite vid ev felandningar i sprången.

Sv: Sadel-underlägg.

Det finns massor av trådar om paddens varande eller inte. Vi har pad under ena ponnyns sadel, det är dock på rekommendation av en utbildad sadelutprovare.

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 006
Senast: Tora
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 210
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 661
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 196
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hårtråd
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur