Sv: Sadel

Å andra sidan är just H**ks väldigt kinkiga med hur man får prova sadlarna, inga stigläder, inget hår som fastnat osv.
Finns även flera företag som vidareförmedlar begagnade sadlar och som lämnar öppet köp för provning, samt att det i många fall går att få ett öppet köp även hos privatpersoner.

Lägg in länkarna till de stora bilderna, de bilderna du har länkat till är alldeles för små. Visa även helkroppsbild på hästen där hästen står på ett jämt underlag.

På bilden med sadeln, står hästen i nerförsbacke där? För det var väldigt stor skillnad på den bilden jämfört med de andra.
Har du helkroppsbilder med?

lite svårt att bara se på bild så, men jag tycker det ser ut som att den ligger lite i bakåtvikt när man kollar på den sista bilden,men bilden är tagen från en konstig vinkel med,så svårt o se.
Den ligger inte heller an hela vägen, bossan lättar lite därbak.
vid manken ser det dock bra ut, tror inte den kommer slå emot manken när du rider. men du kan ju alltid testa?

har visst läst lite fel :)
men tycker inte den är för hög i manke heller dock. Utan lagom
Kan annars rekommendera wintec eller tekna

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
542
Senast: warg
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka