Martina_m
Trådstartare
Har en d-ponny på foder som nu är till salu. Har en Albion HR Dressyrsadel till henne, hafgt massa problem med den och är omstoppad 2 ggr på 1 år. Men enligt sadelmakaren ska den sitta bra på henne nu. Vilket den iof verkar göra om man bara lägger på den, men rider jag i den så åker den fram. Och tror hon har svårt att bygga muskler oxå, tycker hon bli bara smalare och smalare på ryggen. När jag lät henne stå 2 dagar från ridningen och var ute o gick och klättrade med henne såg jag faktiskt direkt skillnad.
Jag vill verkligen ha en sadel som passar, men hon är ju till salu och kan bli såld om en vecka eller kanske om 3 månader.
Frågan är om jag ska lägga ner all den tid och pengar på att hitta en ny sadel, eller ska jag blunda för vårt problem?? För jag måste ju sälja min sadel först innan jag kan köpa en ny. Och efter erfarenhet vet jag att det kan ta tid!!! Och utan sadel vill jag inte vara...
Vad ska jag göra??
Jag vill verkligen ha en sadel som passar, men hon är ju till salu och kan bli såld om en vecka eller kanske om 3 månader.
Frågan är om jag ska lägga ner all den tid och pengar på att hitta en ny sadel, eller ska jag blunda för vårt problem?? För jag måste ju sälja min sadel först innan jag kan köpa en ny. Och efter erfarenhet vet jag att det kan ta tid!!! Och utan sadel vill jag inte vara...
Vad ska jag göra??