Martina_m

Trådstartare
Har en d-ponny på foder som nu är till salu. Har en Albion HR Dressyrsadel till henne, hafgt massa problem med den och är omstoppad 2 ggr på 1 år. Men enligt sadelmakaren ska den sitta bra på henne nu. Vilket den iof verkar göra om man bara lägger på den, men rider jag i den så åker den fram. Och tror hon har svårt att bygga muskler oxå, tycker hon bli bara smalare och smalare på ryggen. När jag lät henne stå 2 dagar från ridningen och var ute o gick och klättrade med henne såg jag faktiskt direkt skillnad.

Jag vill verkligen ha en sadel som passar, men hon är ju till salu och kan bli såld om en vecka eller kanske om 3 månader.

Frågan är om jag ska lägga ner all den tid och pengar på att hitta en ny sadel, eller ska jag blunda för vårt problem?? För jag måste ju sälja min sadel först innan jag kan köpa en ny. Och efter erfarenhet vet jag att det kan ta tid!!! Och utan sadel vill jag inte vara...

Vad ska jag göra??

Sv: sadel

Hos vissa sadelutprovare så får man ju byta in sin gamla sadel mot en ny (el beg). Du kan väll höra runt med olika sadelutprovare?

Vad säger din nuvarande sadelutprovare om problemet?

Sv: sadel

Finns inte någon sadelutprovare här i närheten som jag vill åka till. Ska åka till en imorgon men bara kolla på sadlar. Litar inte på henne, anaser att jag fixar det bättre faktiskt :o .

Har inte pratat med min nuvarande sadelutprovare (min equiterapeut), för det är just det, ska jag lägga ut alla de pengar som det faktiskt kostar att be någon kolla på sadeln. hitta en sadel och allat vad det faktiskt kostar att fixa till sadlar och åka hit och dit både med och utan häst....

Vill görna åka till Häst o Hund i Skåne, men är nog 15 mil dit :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 206
Senast: super
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Esmeralda
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka