• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Juicy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 2 762
Sv: Sadel

Jag har en Crown Patriot hoppsadel, den är underbar! :love:
3828130.jpg

och en Oxford CC flatback, som är smidig och nätt.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_3/04210000-04219999/640x480/4216653.jpg?0
(man ser nästan hela iaf)

min andra häst har en Crown Regal dressyr :love: underbar sadel!
4120274.jpg

Jag gillar Crown!

Jag har en Devoucoux Biarritz, och snart en Equipe.

Det är faktiskt mina drömsadlar, hade en Prestige Paris D innan o den gillade jag också, dom nyare Butet sadlarna får också tummen upp, men frågan är om jag inte gillar min Devoucoux bättre, det är ju nästan samma sadel både utseendemässingt o allting annat fastän min är skönare...

Stubben Avalon är min favoritdressyrsadel, och M&N hopp är nog min favorithoppsadel. Stubben Scandica CS älskar jag också, men efter att jag haft bomlöst såpass länge så har jag lite svårt för Stubben sadlar ;)

Just nu har jag en M&N hopp som inte passar längre och en Torsion dressyr.

Jag har en Bates Maestro dressyrsadel och en Stübben Artus CS hopp. Trivs bra med båda. Vet inte riktigt vilka som är mina favoritsadlar, vill prova fler för att kunna uttala mig om det. Men har t.ex. ridit i ett par Prestige sadlar (div. modeller ) och trivts bra med dom.

Jag har en svart Globus Glói som jag tycker om, eftersom jag sitter så bra i den.
Tyvärr har den lite kort sits(16,5) så jag ska egentligen ha 17,5 eftersom jag nu råkar ha ganska stor rumpa!:crazy: :mad:

Jag har en Amerigo Classic dressyr, helt underbar sadel! Det var min drömsadel tills jag fick rida i en Childerique i vintras/våras. Även nya Butetsadeln, dressyr då, är en drömsadel :d Nästa blir antingen Childerique eller Butet :)

Jag har dessa! Hopp: JW flatback... ÄLskar den!
Dressyr: Stübben Romanus....

Vill ha! Hopp: Gillar min JW men hade kunnat tänka mig en butet.
Dressyr: Vill ha en Guy Chanel! kommer att Köpa det när tillfälle ges!

Har en m'rkesl;s allroundsadel men vill ha en flatback.
vet inte riktigt vilket m'rke.

jag har en Pessoa, som jag faktiskt är nöjd med. den är skön och ligger bra på de flesta hästar.

drömsadeln är en Butet, lutar åt att det blir en sån när jag köper stor nu i höst, längtar :D

Hopp: Jacson santa cruz celine
Dressyr: County competitor(?)

Drömsadlarna:
Hopp: Butet, Equipe el. Prestige
Dressyr: Prestige, Amerigo, M&N(en nyare!)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
643
Utrustning Har sökt men hittar inte.. En Simco Western sadel med en stämpel 2 uppe under fender, är det bom storlek och vad är det för storlek? Dom...
Svar
0
· Visningar
117
Senast: Puh
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 157
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka